Η Οργανωτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών https://openedtech.ellak.gr/ ανακοινώνει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των έργων του 4ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών που πραγματοποιήθηκε την σχολική χρονιά 2021-2022.
O 4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, επικεντρώθηκε στην Κυκλική Οικονομία και έχει σαν στόχο μέσω της συγγραφής ανοιχτού κώδικα και της χρήσης των ανοιχτών τεχνολογιών, μαθητές και εκπαιδευτικοί, να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες, ώστε γίνουν δημιουργοί λύσεων και όχι απλοί καταναλωτές ψηφιακών υπηρεσιών. Παράλληλα, στοχεύει στη δημιουργία κατασκευών και ανοιχτού εκπαιδευτικού περιεχομένου που θα διατίθενται για χρήση και αξιοποίηση στην εκπαίδευση,
Ο κύριος στόχος του διαγωνισμού είναι ο διαμοιρασμός της γνώσης ανάμεσα στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και ευρύτερα στην κοινωνία.
Εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα, παρά του περιορισμούς λόγω της πανδημίας, συμμετείχαν στον 4ο Διαγωνισμό με την πολύτιμη στήριξη των εκπαιδευτικών τους και πειραματίστηκαν μαθαίνοντας με Ανοιχτές Τεχνολογίες. Στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών δήλωσαν συμμετοχή πανω απο 1300 μαθητες και 190 εκπαιδευτικοί με 130 ομαδες από όλες τις περιφέρειες της χώρας και σε 92 ομάδες μαθητών που συνέχισαν στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού, χορηγήθηκε ο εξοπλισμός για να υλοποιήσουν το έργο τους.
Στο https://openedtech.ellak.gr μπορείτε να δείτε όλα τα έργα που υλοποίησαν οι μαθητές και τα διαθέτουν με ελεύθερες άδειες χρήσης ώστε να χρησιμοποιούνται ως εκπαιδευτικό υλικό από όλα τα σχολεία.
Όλα τα έργα των ομάδων που ολοκληρώθηκαν ήταν εξαιρετικά. Τα έργα που διακρίθηκαν, ξεχώρισαν για την ιδέα, την υλοποίησή της, τις αναλυτικές οδηγίες κατασκευής-χρήσης και διδασκαλίας που τους δίνουν την δυνατότητα να είναι επαναχρησιμοποιήσιμα και από άλλα σχολεία.
Η Οργανωτική Επιτροπή ευχαριστεί θερμά όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό. Ιδιαιτέρως αναγνωρίζει τη δημιουργικότητά τους, αλλά και την συμβολή τους στη διαμόρφωση μια ευρύτερης κοινότητας με πρωταρχικό μέλημα την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση.
Η Οργανωτική Επιτροπή ευχαριστεί το Ίδρυμα Ωνάση με την συμβολή του οποίου ο απαραίτητος εξοπλισμός ανοιχτών τεχνολογιών χορηγήθηκε σε περισσότερες από 90 ομάδες μαθητών από όλη την Ελλάδα.
Τα έργα και οι ομάδες που διακρίθηκαν
(με αλφαβητική σειρά)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ
- Το έργο Μια Οικοσυμμαχία για την Αειφορία από τα Νηπιαγωγεία: Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου (συντονιστής) ,1ο Νηπιαγωγείο Λ. Αιδηψού , 2ο Νηπιαγωγείο Ν. Αρτάκης ,4ο Νηπιαγωγείο Βασιλικού ,6ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας ,18ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας , Νηπιαγωγείο Αγίου Κωνσταντίνου, Νηπιαγωγείο Νεοχωρίου, Νηπιαγωγείο Καράβου, Νηπιαγωγείο Μαντουδίου , 2ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας, Νηπιαγωγείο Λάρυμνας και το 100ο Νηπιαγωγείο Αθήνας
- Το έργο Κύκλος Είναι και Γυρίζει και η Οικονομία μας Κερδίζει από το 4o Νηπιαγωγείο Αγίας Βαρβάρας
- Το έργο Κομποστοποιώ κι από σκουπίδια φτιάχνω θησαυρό από το 18o Nηπιαγωγείο Αγ.Δημητρίου
- To έργο KIDS’ A.I.R. (Artificial Intelligence Recycling) – RePlay@School από τα Νηπιαγωγεία: 3ο Νηπιαγωγείο Αργυρούπολης, 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών, Νηπιαγωγείο Κεντριού και Νηπιαγωγείο Όσσας
- Το έργο Παράγω Οικολογικά- Καταναλώνω Λογικά από 7ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων
- Το έργο Kookooboo από το 1o Νηπιαγωγείο Μουρικίου
- Το έργο Live-eco bookies από το Αειφόρο Νηπιαγωγείο Ταυρωνίτη
- Το έργο Food Defenders απο τα Νηπιαγωγεία: 1ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων, 2ο Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης, 2ο Νηπιαγωγείο Περάματος και 3ο Νηπιαγωγείο Αμαρουσίου
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
- Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Παπάγου με το έργο Βιώσιμο Κύκλο-Χωριό
- To 1ο Δημοτικό Σχολείο Μουρικίου με το έργο Το περιβάλλον μας φροντίζουμε και τις τσέπες μας γεμίζουμε!
- To 2ο Δημοτικό Χανίων με το έργο Αμπελώνες
- Το 4ο Δημοτικό Καλαμαριάς με τα έργα Smart Thrash Collector και Starve Fighters
- O Όμιλος Ρομποτικής Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας Μικροί Χάκερ με τα έργα Lifor Wear 4 Seasons και SecondLife4Toys
- Το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σύρου & Δημοτικό Σχολείο Βάρης Μάννα Σύρου με το έργο Οικολογικό θερμοκήπιο
- Το 8/Θ Πειραματικό Δημοτικό Πανεπιστημίου Πατρών με τα έργα Ο κύκλος του νερού και η αξιοποίησή του στην οικολογική γεωργία, Εξοικονόμηση πόρων: Ραδιενεργά και μη Ραδιενεργά ορυκτά και Κομποστοποίηση στη Αγροτική Παραγωγή
- Το Δημοτικό Σχολείο Κολυμβαρίου με το έργο Έξυπνος κάδος διαχώρισης πλαστικού και μετάλλου
- Το Δημοτικο Σχολείο Φούρνων Κορσέων με το έργο Δες την κυκλικά
- Η Ελληνογαλλική Σχολή Jeanne d’Arc με το έργο Κηπουρική τσέπης
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ
- Το 1ο Γυμνάσιο Κισσάμου με το έργο Έξυπνη τουαλέτα
- Το 2ο Γυμνάσιο Χανίων με το έργο binBot
- Το 9ο Γυμνάσιο Πάτρας με το έργο Εφαρμογές Γεωργίας Ακριβείας
- Το Γυμνάσιο Βόνιτσας με τα έργα Σύστημα ανίχνευσης και καταγραφής διαρροής νερού και Έξυπνα φώτα πόλης
- Το Γυμνάσιο Δροσιάς με το έργο Διάθεση νερού πισίνας σε αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης
- Το Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης με το έργο Ερευνητικό Βαθυσκάφος Ναυτίλος από ανακυκλώσιμα υλικά
- Το Γυμνάσιο Λιβαδοχωρίου Λήμνου με το έργο LXS Bioresearches
- Το Γυμνάσιο Νεάπολης Λασιθίου με το έργο Σύστημα Διαχείρισης Θαλάσσιων Σκουπιδιών
- Το Γυμνάσιο Παλαίρου με Λ.Τ. με το έργο Ψηφιακό ρολόι από ανακυκλώσιμα υλικά
- To Γυμνάσιο Παλαιού Ψυχικού με το έργο Έξυπνο Όχημα Ψεκασμού Φυτών
- Το 7ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου με το έργο Ανακατασκευή τηλεκατευθυνόμενου αυτοκινήτου με Arduino
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΛΥΚΕΙΩΝ
- 1ο Γενικό Λύκειο Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης με το έργο Πυρόσβεση με φυσικούς υδάτινους πόρους
- ΓΕΛ Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής με το έργο AFS Bee Better
- ΓΕΛ ΒΑΜΟΥ με το έργο eco Lab
- Γενικό Λύκειο Καλαμπάκας με το έργο Ευφυές Σύστημα Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης – ΕΣΑΑ
- 10ο ΓΕΛ Λάρισας με το έργο Γύρω-Γύρω αυτοκίνητα και στη μέση…ενέργεια
- 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ν. Ιωνίας Μαγνησίας με το έργο Φροντίζοντας για το περιβάλλον μας
- 6ο ΓΕΛ Τρικάλων με το έργο Αυτόνομο Χορτοκοπτικό
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΑΛ
- 2ο ΕΠΑΛ / ΕΚ Αγρινίου με το έργο Σύστημα διαλογής υλικών
- 1ο ΕΠΑΛ – ΕΚ Ρεθύμνου με το έργο “Έξυπνο” Εργαστήριο
- 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων με το έργο Έξυπνο σύστημα κομποστοποίησης
- ΕΚ Ευόσμου με το έργο Smart Green Plug
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
(ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ)
- Robotakia με το έργο mission robotakia
(ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ)
- Κοινωφελές Ίδρυμα Υποτροφιών Ρόδου Εμμανουήλ Χριστ. Σταματίου & Μαίρης Σταματίου με το έργο Mask dECOdaminator
- CoderDojo Votanikos με τα έργα Ο δεινόσαυρος και το ταμπελάκι, Play with Economy Simulator,
- Robotakia με τα έργα Ο κύκλος του νερού – Waterboot , Eco-robots, Smart recycling system και Να κοιτάτε πάνω
- The team of the Future με το εργο Cycling Economy to cars App
(ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ)
- Κοινωφελές Ίδρυμα Υποτροφιών Ρόδου Εμμανουήλ Χριστ. Σταματίου & Μαίρης Σταματίου με το έργο Environmental Defenders
- ΠΕΚΤΠΕ Γρεβενών με το έργο Διαχωριστής Ανακυκλώσιμων Υλικών
- Οδηγοί Νέας Ιωνίας Μαγνησίας με το έργο Κάδος ανακύκλωσης με αισθητήρα απόστασης
- Robotakia με τα έργα Photon , Fruit-ful Economy
(ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΛΥΚΕΙΩΝ)
- Σύλλογος Πανοράματος Γαλατσίου “Η Αγία Ειρήνη” με το έργο Ένα Οικολογικό, Σύγχρονο και Αυτόνομο Γηροκομείο – Ορφανοτροφείο
- Κοινωφελές Ίδρυμα Υποτροφιών Ρόδου Εμμανουήλ Χριστ. Σταματίου & Μαίρης Σταματίου με το έργο Smart ECOgarbage bins
- Primes με το έργο EcoSeed