Ρομποτοαστεράκια-Τίτλος έργου:”Κομποστοποιώ κι από σκουπίδια φτιάχνω θησαυρό”-18ο Ν/ΓΕΙΟ Αγ.Δημητρίου

Ρομποτοαστεράκια-Τίτλος έργου:”Κομποστοποιώ κι από σκουπίδια φτιάχνω θησαυρό”-18ο Ν/ΓΕΙΟ Αγ.Δημητρίου

Τη φετινή σχολική χρονιά ασχοληθήκαμε με τον κήπο του σχολείου μας!Ήταν το θέμα του ευρωπαϊκού προγράμματος Ε -Twinning που υλοποιήσαμε και μας πρόσφερε όμορφες εμπειρίες: φυτέψαμε,παρατηρήσαμε τα φυτάκια μας να μεγαλώνουν,αγαπήσαμε τα έντομα που άλλοτε μας τρόμαζαν γιατί δεν τα γνωρίζαμε,χτίσαμε φωλιές για τα πουλιά το χειμώνα,μάθαμε πολλά για τα δέντρα και την αξία τους!Από καιρό τώρα υπάρχει ο κάδος του κομποστοποιητή σε μια γωνία του κήπου και μέσω του διαγωνισμού αυτού βρήκαμε την τέλεια ευκαιρία να γνωρίσουμε λίγο περισσότερο τι γίνονται όλες αυτές οι μπανανόφλουδες που τον “ταΐζαμε”τόσο καιρό.

Συνδυάσαμε επίσης τη δράση μας αυτή με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και καινοτομία”,Θεματική Ενότητα:STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική.Σας παρουσιάζουμε τις προσπάθειές μας:

Αρχικά καταγράψαμε τις γνώσεις μας για την έννοια της κομποστοποίησης,μιλήσαμε για την αξία της,είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο για να μάθουμε περισσότερα,παίξαμε επιδαπέδιο παιχνίδι και φτιάξαμε αυτοσχέδιο κομποστοποιητή στην τάξη για να μπορούμε να παρατηρούμε τις αλλαγές:

Κατόπιν σκεφτήκαμε τη βασική ιδέα του παιχνιδιού που θα δημιουργήσουμε στο διαγωνισμό και καταλήξαμε στο παιχνίδι κατηγοριοποίησης των σκουπιδιών που παρουσιάζουμε.Δεδομένου ότι συναντάμε πολλές φορές σκουπίδια στην αυλή μας και δεδομένου ότι έχουμε μιλήσει για την αξία του πλούσιου σε βιταμίνες χώματος,όταν ασχοληθήκαμε με  το θέμα  “ο σχολικός μας κήπος “στο E Twinning,γεννήθηκε η ιδέα ενός παιχνιδιού κομποστοποίησης.Η εκπαιδευτικός παρουσίασε το ρομποτάκι Edison με το οποίο δεν είχαμε μέχρι τότε εξοικειωθεί και αρχίσαμε το παιχνίδι-γνωριμία μαζί του.Γνωρίσαμε τους περισσότερους τρόπους που μπορεί να κινηθεί τόσο “διαβάζοντας” bar codes όσο και εντολές απο τα edblocks

To σίγουρο είναι ότι το ευχαριστηθήκαμε πολύ!

 

Έπειτα σειρά είχε η ομαδική κατασκευή της μακέτας της αυλής που θα κινηθεί το ρομποτάκι μας.Ευκαιρία να ξεδιπλώσουν τα παιδιά το δημιουργικό τους ταλέντο δουλεύοντας με πνεύμα ομαδικό και συνεργατικό:

Στο παιχνίδι μας θα βάλουμε και τον υπολογιστή.Πώς μπορούμε να του μάθουμε κι εκείνου να ξεχωρίζει τα σκουπίδια που καταλήγουν στον κάδο από όσα μπορούν να γίνουν ωφέλιμο λίπασμα για τα φυτά μας;Γνωρίσαμε την εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης Teachable Machine 

Με αυτήν καταφέραμε να δημιουργήσουμε τις δύο κατηγορίες σκουπιδιών και να επιβεβαιώνουμε έτσι την σωστή πορεία του Edison στο παιχνίδι μας:

Και επιτέλους έφτασε η ώρα  να παίξουμε:

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε ολοκληρωμένα και συγκεντρωμένα τα βήματα της δράσης μας αυτής:

Το αποθετήριό μας στο GitHub βρίσκεται εδώ

Ευχαριστούμε πολύ!