“Η δική μου διαδρομή μάθησης”- 1ο Νηπιαγωγείο Λητής (ai_class)

“Η δική μου διαδρομή μάθησης”- 1ο Νηπιαγωγείο Λητής (ai_class)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Το έργο έχει ως στόχο τη γνωριμία των μαθητών με την τεχνητή νοημοσύνη και τις εφαρμογές της, και συγκεκριμένα την αξιοποίησή της σε μια τάξη νηπιαγωγείου με στόχο να προσεγγίσει την εξατομικευμένη μάθηση δίνοντας έμφαση στις ατομικές ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των μαθητών.

Για την επίτευξη του στόχου θα χρησιμοποιηθεί το kit makey makey, το ρομπότ Ozobot Bit+ καθώς και η πλακέτα micro:bit. Συγκεκριμένα, η ομάδα ai_class θα αναλάβει να αξιοποιήσει εργαλεία και εφαρμογές της ΤΝ με στόχο να δημιουργήσει ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια και να δώσει τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν πλήρως στην εκπαιδευτική “διαδρομή”.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Α’ ΦΑΣΗ -ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Τεχνητή Νοημοσύνη;;;;;;;;;;

“Τον τελευταίο καιρό συζήτηση γίνεται πολλή

γι’ αυτό που ονομάζεται νοημοσύνη τεχνητή…

Τι είναι;

Από πού προέρχεται;

Και πώς λειτουργεί;

Λέτε να κινδυνεύω από αυτή;”

Ξεκινήσαμε το έργο προσπαθώντας να γνωρίσουμε την τεχνητή νοημοσύνη και τις εφαρμογές της στην καθημερινότητά μας.

 

Είναι κάτι που αφορά το μέλλον; Πρόκειται απλά για πολύ έξυπνα ρομπότ;;;  Υπάρχουν άραγε γύρω μας συσκευές που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη; Πώς λειτουργεί, τελικά; Μήπως μπορούμε να την εκπαιδεύσουμε;

Και κάπως έτσι γνωρίσαμε τη μηχανική μάθηση μέσω του AI for Oceans

Καθώς γοητευτήκαμε από τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να παρέμβουμε στην εκπαίδευσή της, αλλά και από τις πολλές δυνατότητες που μας προσφέρει, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη μέσα στην τάξη μας με τέτοιο τρόπο, ώστε να δώσουμε την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές να κατακτήσουν τη γνώση σύμφωνα με τα δικά τους ενδιαφέροντα και το δικό τους ρυθμό!

Επόμενο βήμα, η επιλογή του γνωστικού μας αντικειμένου… Αποφασίσαμε να γνωρίσουμε τον μαγικό κόσμο της φωτογραφίας!

Β’ ΦΑΣΗ – ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

Ανταλλάξαμε ιδέες και καταλήξαμε στην απόφαση να δημιουργήσουμε 5 διαφορετικούς σταθμούς μέσα στην τάξη, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών:

  1. Μάθε
  2. Παίξε
  3. Ψάξε
  4. Δημιούργησε
  5. Παρακολούθησε

Παράλληλα, γνωρίσαμε το micro:bit και τον προγραμματισμό του ως activity picker, προκειμένου να το χρησιμοποιήσουμε ως ζάρι στην επιλογή των δραστηριοτήτων…

αλλά και το ρομποτάκι ozobot…

και τον προγραμματισμό του μέσω του χρωματικού κώδικα, προκειμένου να μας οδηγήσει στους 5 σταθμούς.

Γ’ ΦΑΣΗ – ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Σταδιακά, οργανώθηκαν οι 5 σταθμοί ως εξής:

  1. Μάθε: κατασκευή διαδραστικής φωτογραφικής μηχανής με το kit makey makey
  2. Παίξε: δημιουργία παιχνιδιών αποκάλυψης εικόνας, προγραμματισμού, tangram, memory
  3. Ψάξε: οργάνωση παιχνιδιού κρυμμένου θησαυρού με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας AR
  4. Δημιούργησε: δημιουργία ιστορίας από μια φωτογραφία με χρήση εργαλείου φωνητικών σημειώσεων και εργαλείου μετατροπής πεζού κειμένου σε έμμετρο
  5. Παρακολούθησε: παρακολούθηση παρουσίασης με χρήση εργαλείου που μετατρέπει μια φωτογραφία σε πίνακες ζωγραφικής διαφορετικών τεχνοτροπιών και εργαλείου φωνητικών σημειώσεων.

Αφού έγιναν όλες οι απαραίτητες προετοιμασίες, έφτασε η ώρα να πειραματιστούμε και να δούμε αν όντως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να εφαρμοστεί σε μια τάξη νηπιαγωγείου και να συμβάλει στην εξατομίκευση της διδασκαλίας…

Τα συμπεράσματα δικά σας…

Τα εργαλεία και οι εφαρμογές AI που χρησιμοποιήθηκαν στην υλοποίηση των δραστηριοτήτων ήταν:

ARLOOPA

Speechnotes

Speechgen.io

Fotoram.io

Gemini

 

Δ’ ΦΑΣΗ – ΔΙΑΧΥΣΗ

Η διάδοση της πρότασής μας έγινε μέσω του ιστολογίου του σχολείου μας:

https://blogs.sch.gr/niplitis/2024/05/27/symmetochi-ston-6o-panellinio-diagonismo-anoichton-technologion-stin-ekpaideysi-2/

 

Το αποθετήριο του έργου μας βρίσκεται στο:

https://github.com/1niplitis-inaction/ai_class