Φορητή συσκευή αποστολής ενημερώσεων για περιβαλλοντικά θέματα

Φορητή συσκευή αποστολής ενημερώσεων για περιβαλλοντικά θέματα

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου Playland είναι πολύ ευαισθητοποιημένοι σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον. Την προηγούμενη σχολική χρονιά κοινοποίησαν στη δημοτική αρχή μια πρόταση ανάπλασης ενός μικρού οικοπέδου μπροστά ακριβώς από τη σχολική μονάδα, ώστε να ελαχιστοποιήσουν την εναπόθεση σκουπιδιών καθώς και κάθε είδους δραστηριότητα που είναι επιβλαβής για τη δημόσια υγεία.

Μέσα από τις εκπαιδευτικές δράσεις μας, οι μαθητές έχουν παρατηρήσει προβλήματα ενημέρωσης της δημοτικής αρχής για περιβαλλοντικά θέματα στους δημόσιους χώρους της περιοχής μας. Έτσι παρατηρούνται προβλήματα όπως:

  • Ελλείψεις σε σακουλάκια συλλογής περιττωμάτων ζώων συντροφιάς από τους ειδικούς κάδους
  • Τεχνικά προβλήματα σε παιχνίδια ή εγκαταστάσεις στις παιδικές χαρές
  • Περιπτώσεις έλλειψης νερού από τις ποτίστρες των σκυλιών που φροντίζει ο δήμος.
  • Κάδους απορριμμάτων που είναι γεμάτοι και τα σκουπίδια πέφτουν στο οδόστρωμα
  • Σκουπίδια σε δημόσιους χώρους κ.α.

Η πρόταση των μαθητών αφορά την κατασκευή μιας wearable συσκευής με touch οθόνη, που μπορεί, χρησιμοποιώντας το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας να ενημερώνει το αντίστοιχο τμήμα της δημοτικής αρχής μέσω ενός SMS ή τυποποιημένου email για τον τύπο του προβλήματος και την ακριβή θέση.

Μέσα από την οθόνη αφής, ο μαθητής μας (χρήστης) επιλέγει το εικονίδιο που θα αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο πρόβλημα και το σύστημα αποστέλλει μέσω SMS τον τύπο του προβλήματος καθώς και την τοποθεσία που αυτό εθεάθη σε τηλεφωνικό αριθμό που μας έχει υποδείξει η δημοτική αρχή.

Η σχεδίαση του υλισμικού – βασιζόμενη στα κομμάτια που θα συνθέτουν το wearable- καθώς και κάθε στάδιο της υλοποίησης αναλύθηκε μέσω της μαιευτικής μεθόδου στην τάξη, ενώ η συνδεσμολογία και ο κώδικάς υλοποιήθηκε από τον υπεύθυνο καθηγητή Δρ. Πέτρο Γεωργιακάκη και τον εξειδικευμένο προγραμματιστή σε υλοποιήσεις Arduino Νίκο Ανδριόπουλο, οι οποίοι εξήγησαν αναλυτικά στα παιδιά τα κομμάτια εκείνα που μπορούσαν να γίνουν κατανοητά από τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.