Η ομάδα μας:
Αλκιβιάδης Κουτσογιαννόπουλος
Ελίνα Φατλέ
Πέτρος Ντόκος
Εριάννα Αλεξοπούλου
Ιάσονας Μαθιόπουλος
Θησέας Παντελιάς
Ιωάννης Μήτρας
Οδυσσέας Κοροπούλης
Περιγραφή ιδέας
Στο πλαίσιο του θέματος “Τεχνητή Νοημοσύνη και Προγραμματισμός,” προτείνουμε ένα εκπαιδευτικό έργο με τίτλο “Λύσε το Λαβύρινθο με Έξυπνες Εντολές.” Τα παιδιά δημιουργούν μια μακέτα λαβύρινθου εμπνευσμένη από το μύθο του Θησέα και του Μινώταυρου. Η υλοποίηση του λαβύρινθου γίνεται τόσο στη μακέτα όσο και μέσω της Scratch 3.0. Στο μύθο η Μέσω της έξυπνης βοηθού Αριάδνης στον υπολογιστή και του ρομπότ Edison, θα το καθοδηγούν ώστε να βγει επιτυχώς από το λαβύρινθο. Ο προγραμματισμός και τα εργαστήρια θα καλύπτουν τεχνολογικά θέματα όπως τεχνητή νοημοσύνη, εφαρμογή Scratch, μέθοδο text to speech, τρισδιάστατη εκτύπωση και ρομποτική με το ρομπότ Edison. Το έργο συνδυάζει μυθολογία με προγραμματισμό και νέες τεχνολογίες, προσφέροντας ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία. Μέσα από οκτώ εργαστήρια, τα παιδιά θα εξερευνήσουν τον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης και του προγραμματισμού, ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον τους για τις επιστήμες και τις νέες τεχνολογίες, λύνοντας με διαφορετικό τρόπο τον αρχαίο ελληνικό μύθο του λαβύρινθου.
Ο προγραμματισμός και τα εργαστήρια θα καλύπτουν τεχνολογικά θέματα όπως τεχνητή νοημοσύνη, εφαρμογή Scratch, τρισδιάστατη εκτύπωση και ρομποτική με το ρομπότ Edison.
Eκπαιδευτικοί στόχοι του έργου : Οι εκπαιδευτικοί στόχοι του έργου “Πορεία στο Λαβύρινθο με Έξυπνες Εντολές” περιλαμβάνουν:
1. Κατανόηση Τεχνητής Νοημοσύνης: Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της τεχνητής νοημοσύνης, εξερευνώντας πώς εφαρμόζεται.
2.Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Προγραμματισμού: Χρήση του Scratch 3.0 για τη δημιουργία εντολών προγραμματισμού, προωθώντας την ανάπτυξη λογικής σκέψης και τη δημιουργικότητας.
3. Κατασκευή και Σχεδίαση Μακέτας: Κατασκευή μιας μακέτας λαβύρινθου που αντικατοπτρίζει τη δημιουργία των παιδιών και την εφαρμογή των αρχών του λαβυρίνθου του Θησέα.
4. Εξοικείωση με Νέες Τεχνολογίες: Εισαγωγή σε νέες τεχνολογίες όπως η τρισδιάστατη εκτύπωση και το ρομπότ Edison, προκειμένου να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους και να εξοικειωθούν με την τεχνολογία.
5.Ολοκληρωμένη Εκπαιδευτική Εμπειρία: Συνδυασμός των παραπάνω στόχων με την ανάδειξη της ιστορίας του Θησέα και του Μινώταυρου, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία που συνδυάζει μυθολογία, προγραμματισμό και νέες τεχνολογίες.
6.Ενθάρρυνση Συνεργατικού Εργαστηρίου: Προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των παιδιών κατά τη δημιουργία του έργου, ενισχύοντας τις ικανότητες τους στον τομέα της ομαδικής εργασίας.
7. Εφαρμογή Τεχνικών Επίλυσης Προβλημάτων: Ανάπτυξη της ικανότητας των παιδιών να επιλύουν τεχνικά προβλήματα κατά την κατασκευή της μακέτας και τον προγραμματισμό του ρομπότ.
8. Διδασκαλία Μεθόδου Text to Speech: Εισαγωγή στην τεχνολογία Text to Speech, ενθαρρύνοντας την εξέλιξη των παιδιών στον τομέα της επικοινωνίας και της τεχνολογίας.
Με αυτούς τους στόχους, το έργο διαμορφώνεται ως ένα πλούσιο εκπαιδευτικό περιβάλλον που προωθεί την κοινωνική, τεχνική και δημιουργική ανάπτυξη των παιδιών.
Λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν:
SCRATCH 3.0
Edblocks
Tinkercad
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός για τον Διαγωνισμό:
Βίδου Ζωγραφίνα-Μαρία-Πληροφορικός
zvidou@robotakia.gr – 6937155083
Link στην ιστοσελίδα του έργου: GitHub – robotakia/Robotakia-Maze: Μικρό Δημοτικό – «Λύσε το λαβύρινθο του Μινώταυρου»
Link βίντεο στο yt: Robotakia Maze – Λύσε το λαβύρινθο του Μινώταυρου (youtube.com)