MindLab Education – MindLab Are you E.(A)T.?

MindLab Education – MindLab Are you E.(A)T.?

Περιγραφή

Η ομάδα μας η οποία αποτελείται από μαθητές Γυμνασίου των Online εργαστηρίων του MindLab Education ασχολήθηκε με τα ξενικά είδη στην χώρα μας. Η παρουσία ξενικών ειδών στην χώρα μας είναι ένα φαινόμενο που μοιάζει να μεγαλώνει όλο και πιο πολύ προκαλώντας τον προβληματισμό αλλά και το ενδιαφέρον των επιστημόνων. Κεντρική ιδέα της ομάδας μας ήταν να δημιουργήσουμε μια εφαρμογή αναγνώρισης ξενικών ειδών και την παροχή πληροφοριών στον χρήστη γι’ αυτά με βοήθεια του προγραμματισμού και τεχνικών Machine Learning.

 

Αρχικά, αναζητήσαμε πληροφορίες σχετικά με το τί είναι τα ξενικά είδη και ποια συγκαταλέγονται σ’ αυτά, όπως επίσης και εικόνες τους. Προκειμένου να δημιουργήσουμε την εφαρμογή χρησιμοποιήσαμε  τα εξής εργαλεία: Scratch 3 σε συνδυασμό με machine learning(machine learning for kids.co.uk) και το app inventor σε συνδυασμό με machine learning(machine learning for kids.co.uk). Αφού ενημερωθήκαμε για τα ξενικά είδη θα αναζητήσαμε όσο το δυνατόν περισσότερες φωτογραφίες για μια μεγάλη γκάμα ξενικών ειδών καθώς και τις αντίστοιχες πληροφορίες γι’ αυτά. Οι πληροφορίες για κάθε είδος ήταν: όνομα είδους, που ζει συνήθως, πως εισήλθε στην Μεσόγειο και σύνδεσμο url με περισσότερες πληροφορίες. Χρησιμοποιώντας τις φωτογραφίες αυτές για κάθε είδος, θα προσπαθήσαμε να εκπαιδεύσουμε τον αλγόριθμο μας να αναγνωρίζει το ξενικό είδος από μια εικόνα στην κάμερα (κινητού ή υπολογιστή) και να παρουσιάζει τις επιπλέον πληροφορίες (πχ ονομασία και λοιπά χαρακτηριστικά) στον χρήστη.

Σκοπός της δημιουργίας αυτής της εφαρμογής ήταν  τόσο η αναγνώριση ξενικών ειδών και η ενημέρωση γύρω από αυτά όσο και για τη παρακολούθηση του πληθυσμού των ξενικών ειδών. Θα μπορούσε να είναι μια χρήσιμη ιδέα και εφαρμογή για πολίτες, ερασιτέχνες και επαγγελματίες αλιείς καθώς και για φορείς που ασχολούνται με τα ξενικά είδη στην Ελλάδα.

 

Στόχοι

  • Η απόκτηση γνώσεων στο κομμάτι των ξενικών ειδών
  • Μια πρώτη επαφή και γνωριμία με το machine learning
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κρητική σκέψη, η συνεργασία, δημιουργικότητα κ.α.

 

Σχεδιασμός-Υλοποίηση

Κατά τη δημιουργία της εφαρμογής  των ξενικών ειδών χρησιμοποιήθηκαν 3 διαφορετικά λογισμικά το machine learning for kids.co.uk στο οποίο εκπαιδεύσαμε το μοντέλο μας, το app inventor το οποίο χρησιμοποιήθηκε απ’ τις μεγαλύτερες τάξεις του Γυμνασίου και το scratch 3 απ’ τις αντίστοιχες μικρότερες του Γυμνασίου. Και στις δυο περιπτώσεις  πριν την έναρξη της δημιουργίας της  εφαρμογής  συζητήσαμε και συλλέξαμε πληροφορίες και εικόνες για 6 διαφορετικά ξενικά είδη (blue crab, logocephalus , lionfish,cornetfish,plotosus lineatus, spinefoot). Για κάθε ένα απ’ αυτά τα είδη διαλέξαμε περίπου 15 εικόνες και της προσθέσαμε στο machine learning for kids.co.uk ώστε να δημιουργήσουμε και να εκπαιδεύσουμε το μοντέλο αναγνώρισης των ξενικών ειδών .

Για αναλυτικές οδηγίες, τους κώδικες και το πλάνο μαθήματος επισκεφτείτε το αποθετήριο ΕΔΩ

Το βίντεο της ομάδας μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ