Sm@rt Bin

Sm@rt Bin

Το Sm@rt Bin είναι ένας έξυπνος κάδος ο οποίος χρησιμοποιώντας Machine Learning αναγνωρίζει τα αντικείμενα που τοποθετούμε και μας προτείνει είτε να τα εντάξουμε στην κυκλική οικονομία, είτε να τα ανακυκλώσουμε. Ένας τέτοιος κάδος θα μπορούσε να προωθήσει την τεχνολογία της κυκλικής οικονομίας και να την κάνει πιο προσιτή.

Το έργο το δημιουργήσαμε σε δύο στάδια.

1. Στο πρώτο στάδιο γράψαμε μία εφαρμογή σε Tensorflow η οποία έτρεχε στους υπολογιστές μας και στην οποία δοκιμάσαμε την αναγνώριση αντικειμένων και την κατηγοριοποίησή τους. Την εκπαίδευση των models για το classification την πραγματοποιήσαμε με τη βοήθεια του teachable machine της Google.

2. Στο δεύτερο στάδιο μεταφέραμε τη συγκεκριμένη λογική σε Raspberry Pi με τη χρήση του Tensorflow Lite. Για την αναγνώριση των αντικειμένων χρησιμοποιήσαμε ένα προεκπαιδευμένο μοντέλο που ήταν προεγκατεστημένο στο Tensorflow Lite.

Το αποθετήριο είναι εδώ

Το βίντεο είναι εδώ

Τι μας δυσκόλεψε

1. Η απόσταση ανάμεσα στους συμμετέχοντες ήταν σοβαρό εμπόδιο. Οι συναντήσεις έγιναν με zoom και δημιουργήθηκαν δύο διαφορετικές κατασκευές, μία στη Ρόδο και μία στην Αθήνα.

2. Το Tensorflow πρόγραμμα που έτρεχε στον υπολογιστή δεν έτρεχε στο Raspberry Pi, οπότε χρησιμοποιήσαμε το Tensorflow Lite που είναι τελείως διαφορετικό και χρειάστηκε να το ξαναδημιουργήσουμε από την αρχή.

3. Είχαμε δυσκολίες στην εγκατάσταση του tensorflow. Χρησιμοποιήσαμε το Anaconda που μας βοήθησε αρκετά.

Πώς θα μπορούσαμε να το βελτιώσουμε

1. Θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε την κατασκευή σε έναν 3d printed κάδο.

2. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε κι άλλα αντικείμενα για την εκπαίδευση του μοντέλου.

3. Θα μπορούσε ο αλγόριθμος εκτός από το να κάνει διάκριση ανάμεσα στα αντικείμενα που ανακυκλώνονται και τα αντικείμενα που εντάσσονται στην κυκλική οικονομία, να δίνει και λεπτομέρειες για το πως μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν.

4. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε μία ακόμη επιλογή για αντικείμενα που δεν ανακυκλώνονται και δεν επαναχρησιμοποιούνται. Αυτά μπορούν μόνο να απορριφτούν.

5. Θα μπορούσαμε να μελετήσουμε τη δημιουργία αντίστοιχης εφαρμογής για κινητά, που αναγνωρίζει αντικείμενα και προτείνει τρόπους διαχείρισης.

Συμμετέχοντες
Μαθητές (CoderDojo Ninjas)
Μιχάλης Γρίβας (Α Λυκείου)
Γιάννης Μαζαράκης (Β Γυμνασίου)

Εκπαιδευτικοί
Μάνος Ζεάκης (Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος / CoderDojo Champion)
Βαλάντης Χατζημάγκας (Πληροφορικός Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών / CoderDojo Mentor)