Mικροί Δημιουργικοί Επιστήμονες ΙΙΙ

Mικροί Δημιουργικοί Επιστήμονες ΙΙΙ

Η θεματολογία του έργου αφορά στην προσέγγιση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στο αειφόρο νηπιαγωγείο Κληματιάς Ιωαννίνων. Κατά τη φάση του σχεδιασμού και της διεξαγωγής του προγράμματος αναμένεται να υλοποιηθεί έρευνα δράσης και έρευνας πεδίου. Ως μεθοδολογικά εργαλεία θα αξιοποιηθούν οι ανοιχτές τεχνολογίες, η κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση στη διδακτική των φυσικών επιστημών, η μηχανική, οι τέχνες και τα μαθηματικά (STEAM Education). Στο εμπειρικό μέρος, οι “Μικροί Δημιουργικοί Επιστήμονες” προβλέπεται να χρησιμοποιήσουν σε δραστηριότητες προγραμματισμού επιδαπέδια ρομποτικά συστήματα και επωφεληθούν από τις δυνατότητες που προσφέρει η χρήση ενός τρισδιάστατου εκτυπωτή. Κυρίαρχο στόχο αποτελεί η διερεύνηση συμμετοχής των μαθητών σε περιβαλλοντικά/πολιτισμικά ζητήματα και η δημιουργική επίλυση προβλημάτων που συνδέονται με την καθημερινή τους ζωή (δράσεις λιπασματοποίησης, ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών, καλλιέργεια σχολικού λαχανόκηπου, “υιοθέτηση” του μεταβυζαντινού πάρκου της περιοχής).

Βασιζόμενοι στη θεωρία της δραστηριότητας και την πεποίθηση ότι η μάθηση αποτελεί προϊόν αλληλεπίδρασης, κυρίαρχο μέλημα της εκπαιδευτικής δράσης αποτελεί το «άνοιγμα» του σχολείου στην ευρύτερη κοινότητα και η εφαρμογή τυπικής, μη τυπικής και άτυπης μορφής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό θα επιδιώκεται η συνεργασία με το οικογενειακό περιβάλλον και την τοπική κοινότητα των μαθητών, η ενεργός συμμετοχή του σχολείου σε καινοτόμα διεθνή εκπαιδευτικά προγράμματα και σε θεματικά δίκτυα, καθώς και η συνεργασία με φορείς εκπαίδευσης. Η έρευνα θα ολοκληρωθεί με τη διαδικασία συνολικής αποτίμησης και ηλεκτρονικής διάχυσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων του έργου από τους ίδιους τους μαθητές και την εκπαιδευτικό.