Cycle Escape

Cycle Escape

Το έργο μας είναι ένα mini ψηφιακό escape room, στο οποίο δύο detective προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο ενός δολοφονημένου επιστήμονα. Η Κυκλική Οικονομία παρουσιάζεται κατά την επίλυση των γρίφων και σχετίζεται με τα κίνητρα του δολοφόνου.

Η πλοκή περιγράφεται εδώ

Το αποθετήριο είναι εδώ

Το βίντεο βρίσκεται εδώ

Το τελικό παιχνίδι βρίσκεται εδώ

Σκοπός μας ήταν, δημιουργώντας το παιχνίδι, τα παιδιά να εκτεθούν στις έννοιες της Κυκλικής Οικονομίας για να μάθουν τους πιο εξελιγμένους τρόπους να προστατεύουν το περιβάλλον.

Η δημιουργία του παιχνιδιού στάθηκε αφορμή να συζητήσουμε και για περαιτέρω έννοιες όπως το storytelling και τη συγγραφή σεναρίου, τον σχεδιασμό παιχνιδιών, το social engineering και το voice acting.

Η έμπνευση για την δομή και την ιστορία του παιχνιδιού προέκυψε από ένα εκτεταμένο brainstorming πολλών εβδομάδων. Ήταν μία πολύ διασκεδαστική διαδικασία και ακούστηκαν καταπληκτικές ιδέες, εκ των οποίων δεν μπόρεσαν όλες να συμπεριληφθούν στην τελική εκδοχή!!!

Η διαδικασία που ακολουθήσαμε είναι η παρακάτω:
1. Διαβάσαμε άρθρα για την Κυκλική Οικονομία.
2. Διαμορφώσαμε τον κορμό, την ατμόσφαιρα και το πλαίσιο της ιστορίας.
3. Επιλέξαμε τους γρίφους.
4. Διαβάσαμε για το social engineering, το οποίο μας χρειάστηκε για έναν από τους γρίφους.
5. Γράψαμε τους διαλόγους και τους ηχογραφήσαμε.
6. Γράψαμε τον ψευδοκώδικα
7. Περάσαμε σε υλοποίηση του κώδικα στο Unity

Μία βασική δυσκολία που αντιμετωπίσαμε ήταν η ενσωμάτωση της έννοιας της Κυκλικής Οικονομίας στο παιχνίδι. Στην αρχική μας προσέγγιση, προσπαθήσαμε ο παίκτης να έρθει σε επαφή με την Κυκλική Οικονομία μέσω της μεταποίησης αντικειμένων για την επίλυση γρίφων, αλλά αυτό ήταν πολύ περιοριστικό και δεν αναδείκνυε ικανοποιητικά τις έννοιες που θέλαμε να αναδείξουμε. Έτσι ενσωματώσαμε την Κυκλική Οικονομία στην ίδια την ιστορία. Στο τέλος, όμως, καταφέραμε ένας από τους γρίφους μας να την αξιοποιεί.

Η φυσική απόσταση που είχαμε κατά τη δημιουργία του παιχνιδιού μας δυσκόλεψε επίσης.

Αν είχαμε περισσότερο χρόνο, θέλαμε πολύ να δημιουργήσουμε περισσότερα δωμάτια και περισσότερους γρίφους.

Συμμετέχοντες
Μαθητές (CoderDojo Ninjas)

Κρυσταλλένια Ζεάκη (Β Γυμνασίου)
Γεωργία Παγκάκη (Β Γυμνασίου)
Αγγελική Καράμπαμπα (Β Γυμνασίου)
Πασχάλης Παπαδόπουλος (Β Γυμνασίου)

Εκπαιδευτικός
Γιώργος Τερμεντζόγλου (Προγραμματιστής / CoderDojo Mentor)