Cat-Feeder, ο εξυπνος τροφοδότης για κατοικίδια

Cat-Feeder, ο εξυπνος τροφοδότης για κατοικίδια

Τι είναι

Ένας τροφοδότης για κατοικίδια (όχι μόνο για γάτες) με παροχή νερού και τροφής.

Χρησιμοποιώντας ένα “ειδικό” κολάρο μπορούμε να εντοπίσουμε το ζώο που πλησιάζει τον τροφοδότη.

Έτσι υπολογίζουμε την κατάλληλη ποσότητας νερού/τροφής για κάθε ζώο. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνουμε οικονομία στο νερό/τροφή παρέχοντας κατάλληλες ποσότητες για τα κατοικίδιά μας αποφεύγοντας παράλληλα ενοχλητικές επισκέψεις από ανεπιθύμητους (ποντικούς, σφήκες, κτλ).

  • Αλληλεπίδραση με το ζώο όταν πλησιάζει τον τροφοδότη για να το προσελκύσει ή να το απομακρύνει ανάλογα.
  • Σύνδεση με βρύση για μόνιμη παροχή νερού.
  • Υπολογισμός στάθμης δεξαμενής νερού και τροφής

Πως λειτουργεί

Στα ζωάκια που θέλουμε να έχουν πρόσβαση στην τροφοδοσία προσθέτουμε ένα RFID κολάρο όπως στη φωτογραφία.

Κάθε φορά που πλησιάζει το ζωάκι μας, ο ατέρμονας λειτουργεί και παρέχει τροφή.

Ο κύκλος τροφοδοσίας είναι σταθερός για τη στερεά τροφή και έχει υπολογισθεί για τις ανάγκες του κατοικίδιού μας.

Για το νερό υπάρχει ροή μέχρι να φτάσει την επιθυμητή στάθμη.

Επόμενες βελτιώσεις

Σε επόμενη τάξη θα γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις ώστε

1. Να τροφοδοτείται από φωτοβολταικό και να είναι αυτόνομο

2. Να χρησιμοποιηθεί ο esp32 με το esphome, ώστε σε συνεργασία με το home assistant να είναι ελεγχόμενο από μακριά, αλλά το κυριότερο να υπάρχει έλεγχος / παρακολούθηση για το πότε έγινε χρήση της συσκευής.

Αποτίμηση των αποτελεσμάτων

Σε όλα τα στάδια χρησιμοποιήθηκαν open source τεχνολογίες, εύκολα προσβάσιμες αλλά και εύκολα τροποποιήσιμες.

Για την επεξεργασία των σημάτων και τον συντονισμό των αισθητηρίων χρησιμοποιήθηκε ο arduino, ο πηγαίος κώδικας του οποίου υπάρχει στο αποθετήριο.

Όλα τα module / εξαρτήματα που χρησιμοποιηθήκαν είναι εύκολα προσβάσιμα στο εμπόριο. Τα σχηματικά και οι οδηγοί είναι προσβάσιμα ελεύθερα.

 

Η όλη διαδικασία παρόλα τα προβλήματα λόγο Lock Down είχε εξαιρετικά θετικό αποτέλεσμα στην τάξη που συμμετείχε.

Να σημειώσουμε ότι το σχολείο μας απευθύνεται σε μαθητές με σοβαρά μαθησιακά και όχι μόνο προβλήματα. Παρόλα αυτά συμμετείχαν σε όλα τα στάδια με εξαιρετικό ενδιαφέρον και ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να μάθουμε έννοιες όπως

1. Την κεντρική μονάδα επεξεργασία

2 Τους αισθητήρες

3. Το πρόγραμμα

4. Ο ατέρμονος κοχλίας

5. Ο 3D εκτυπωτής

 

Το αποτέλεσμα της εργασίας των μαθητών παρουσιάστηκε στο 10ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας