Τίτλος έργου:
Helper Bot- Ασφαλείς Παιδικές Χαρές
Αναλυτική περιγραφή ιδέας:
Είμαστε η ομάδα G.A.M. και αποτελούμαστε από μαθητές του Δημοτικού.
Το ρομπότ που θα σας παρουσιάσουμε είναι ένα έμπιστο ρομπότ φαρμακείο- ανιχνευτής χαλασμένων παιχνιδιών που σκοπό έχει να συμβάλλει στη λειτουργικότητα ενός δημοσίου χώρου, συγκεκριμένα μιας παιδικής χαράς. Αναλυτικότερα, πρόκειται για ένα κινούμενο φαρμακείο με δύο τροχούς και μια επιπρόσθετη ρόδα το οποίο περιέχει διάφορα φάρμακα για την παροχή πρώτων βοηθειών σε περίπτωση τραυματισμού στον χώρο της παιδικής χαράς.
Συγκεκριμένα, ο τρόπος λειτουργίας του είναι o εξής: σε περίπτωση τραυματισμού στον ευρύτερο χώρο, το ρομπότ ανιχνεύει το κλάμα του παιδιού και το πλησιάζει, ανοίγει η πόρτα του και πλέον δίνει την πρόσβαση στην επιλογή φαρμάκων.
Eκπαιδευτικοί στόχοι του έργου:
Ο σχεδιασμός και η κατασκευή αυτού του project μας βοήθησε ιδιαίτερα στην ομαδικότητα, στην επικοινωνία και στην ανοιχτή σκέψη μιας και έπρεπε να συνεργαστούμε για να μπορέσουμε να κατασκευάσουμε αυτό το ρομπότ. Επιπλέον, κατά τη διαδικασία, προάγεται η κριτική σκέψη, η διερευνητικότητα και η ελεύθερη γνώμη για να μπορέσουμε να στηρίξουμε και να εκφράσουμε την ιδέα. Πραγματοποιήσαμε έρευνα στο τοπικό μας φαρμακείο και στην τοπική παιδική χαρά για να συλλέξουμε πληροφορίες, οπότε ασκήσαμε τις επικοινωνιακές δεξιότητες μας και καθώς και δεξιότητες έρευνας. Μέσω της χρήσης του Η/Υ και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, εξοικειωθήκαμε στην υπολογιστική και κριτική σκέψη και την εφευρετικότητα.
Δεξιότητες
Κριτική Σκέψη και Επίλυση Προβλημάτων:
Οι μαθητές έμαθαν να αναλύουν προβλήματα, να σχεδιάζουν λύσεις και να εφαρμόζουν τις λύσεις αυτές στην πράξη, μέσω της δοκιμής και πλάνης, της εφαρμογής στρατηγικών και
Συνεργασία και Ομαδική Εργασία:
Η συνεργασία με συμμαθητές βελτιώνει τις δεξιότητες επικοινωνίας και την ικανότητα να εργάζονται ως ομάδα. Η ομάδα μας είναι ανομοιογενής με άλλα μέλη με περισσότερη και άλλα με λιγότερη εμπειρία. Αυτό κάνει την ομάδα μας πιο δυνατή και πιο έτοιμη για τις διαφορετικές προκλήσεις του Project. Κάθε μέλος αναλαμβάνει έναν τομέα όπου εξειδικεύεται και όλοι μαζί προσπαθούμε για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Οι μαθητές εξασκήθηκαν στο να διαχειρίζονται το χρόνο τους αποτελεσματικά και να οργανώνουν τις εργασίες τους. Ο καθένας ανέλαβε από ένα διαφορετικό κομμάτι του project.
Επιμονή και Αντοχή:
Έμαθαν να αντέχουν στις δυσκολίες και να επιμένουν στους στόχους τους, ακόμα και όταν αντιμετώπισαν εμπόδια, όπως για παράδειγμα προβλήματα στην τεχνική υλοποίηση, θέματα εξοπλισμού και κατασκευής μακέτας.
Τεχνολογικές Δεξιότητες:
Απέκτησαν πρακτικές γνώσεις σε τεχνολογίες και εργαλεία που χρησιμοποιούνται στα STEM πεδία όπως μηχανική, προγραμματισμός, AI, IoT.
Υπολογιστική σκέψη:
Μέσω της ανάλυσης των αναγκών και του προγραμματισμού που απαιτείται για την υλοποίηση του project.
Εξοπλισμός που χρησιμοποιήθηκε:
LEGO Bricks
Micro:bit v2
Servo Motors
Husky Lens AI Camera
Grove Inventor kit for micro:bit
Μάθετε περισσότερα:
GitHub