MindLab Travellers – Δημιουργία εφαρμογής ταξιδιωτικού βοηθού

MindLab Travellers – Δημιουργία εφαρμογής ταξιδιωτικού βοηθού

Περιγραφή

Η ομάδα μας η οποία αποτελείται από μαθητές Ε-ΣΤ Δημοτικού των Online εργαστηρίων του MindLab Education ασχολήθηκε με την δημιουργία ενός ρομποτικού ταξιδιωτικού οδηγού – βοηθού. Ο τουρισμός είναι μία διαδικασία ξεκούρασης, ψυχαγωγίας και εξερεύνησης νέων περιοχών. Κάθε τουρίστας χρειάζεται έναν βοηθό ο οποίος θα τον κατευθύνει σύμφωνα με τις ανάγκες και τα θέλω του. Τα τελευταία χρόνια το διαδίκτυο είναι ένα από τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι ταξιδιώτες για να προσανατολιστούν και να βρουν μέρη που τους ενδιαφέρουν όπως για παράδειγμα μέρη τουρισμού, αναψυχής, φαγητού κλπ.

 

Κεντρική ιδέα

Η κεντρική ιδέα της ομάδας μας είναι να δημιουργήσει μία εφαρμογή με την οποία ο εκάστοτε χρήστης της θα μπορεί να αλληλεπιδράσει για να βρει πληροφορίες τις περιοχής που βρίσκεται καθώς και τρόπους μετακίνησης.

 

Στόχοι

  • Δημιουργία εφαρμογής για κινητά μέσω του App Inventor.
  • Κατανόηση και χρήση πολλαπλών σελίδων.
  • Αναζήτηση στο διαδίκτυο για συλλογή πληροφοριών.
  • Ενσωμάτωση πληροφοριών και δημιουργία ολοκληρωμένης εφαρμογής.
  • Αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφορετικών εφαρμογών μεταξύ της ομάδας.

 

Σχεδιασμός-Υλοποίηση

Για την δημιουργία της εφαρμογής «Ρομποτικός ταξιδιωτικός οδηγός – βοηθός» χρησιμοποιήθηκε από την ομάδα η εφαρμογή App Inventor. Αρχικά, κάθε παιδί αναζήτησε και θα επέλεξε δύο συγκεκριμένα μέρη μέσω του διαδικτύου. Στην συνέχεια, σύλλεξε πληροφορίες για αυτά τα μέρη που περιγράφουν συνοπτικά τα χαρακτηριστικά τους. Κάποιες από τις επιπλέον πληροφορίες θα μπορούσαν να είναι: α) οι ώρες που είναι ανοιχτά, β) η ακριβής τοποθεσία στον χάρτη, γ) οι ώρες με περισσότερο κόσμο κλπ.

 

Λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν:

  • App Inventor: Πρόκειται για ένα εύχρηστο περιβάλλον προγραμματισμού, ιδανικό για αρχάριους χρήστες, μέσω του οποίου σχεδιάσαμε και προγραμματίσαμε την εφαρμογή μας. Το εργαλείο αυτό μάς επέτρεψε να δημιουργήσουμε πολλαπλές σελίδες, να εισάγουμε δεδομένα και να κατασκευάσουμε μια λειτουργική και διαδραστική εμπειρία χρήστη.

 

Σχεδιασμός – Υλοποίηση

Για την ευκολότερη υλοποίηση της εφαρμογής, οργανώσαμε την υλοποίηση στα παρακάτω βήματα:

 

Βήμα 1

Αρχικά σχεδιάστηκε η πρώτη σελίδα της εφαρμογής Screen1. Χρησιμοποιήθηκαν τα Components: Image, Label  και Button.

 

Βήμα 2

Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν 3 νέες σελίδες με ονόματα fagito, mouseia και xartes. Με χρήση block προγραμματισμού με το πάτημα του κάθε κουμπιού η εφαρμογή θα μεταφέρεται στην αντίστοιχη σελίδα.

 

Βήμα 3

Στη σελίδα fagito οι μαθητές αναζήτησαν μαγαζιά με φαγητό στην περιοχή τους. Παρακάτω εμφανίζεται έναν ενδεικτικός τρόπος εμφάνισης των δεδομένων που συλλέξαν οι μαθητές.

Χρησιμοποιήθηκαν τα Components: Canvas, HorizontalArrangement Label και Button.

 

Βήμα 4

Στη σελίδα mouseia οι μαθητές αναζήτησαν μουσεία στην περιοχή τους. Παρακάτω εμφανίζεται έναν ενδεικτικός τρόπος εμφάνισης των δεδομένων που συλλέξαν οι μαθητές.

 

Βήμα 5

Στη σελίδα xatres οι μαθητές αναζήτησαν το γεωγραφικό πλάτος και το γεωγραφικό μήκος του καταστήματος και δημιουργησαν έναν χάρτη και έναν pin. Παρακάτω εμφανίζεται έναν ενδεικτικός τρόπος εμφάνισης του χάρτη.

Χρησιμοποιήθηκαν τα Components: Map, Marker και Button.

 

Για αναλυτικές οδηγίες, τους κώδικες και το πλάνο μαθήματος επισκεφτείτε το αποθετήριο ΕΔΩ

Το βίντεο της ομάδας μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ