Όνομα ομάδας: 2ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου, Super Duper Έργο: Ο μικρός μας Βοηθός Θέμα: Η τουαλέτα του σχολείου μας χώρος παιχνιδιού και μάθησης με τη βοήθεια του ρομπότ μας Στο νηπιαγωγείο μας φιλοξενούνται δύο ολοήμερα τμήματα παιδιών και ο χώρος της τουαλέτας μας είναι αρκετά περιορισμένος. Σκεφτήκαμε πως θα μπορούσαμε να λύσουμε το πρόβλημα του συνωστισμού […]
Εισαγωγή Η μελέτη των βιολογικών δεικτών (biomarkers) αποτελεί βασικό τμήμα της έρευνας του ανθρώπινου γονιδιώματος, και ταυτόχρονα σημαντικό εργαλείο στην έγκαιρη διάγνωση, πρόληψη και εξατομικευμένη αντιμετώπιση πολλών ασθενειών, καθώς και στον καθορισμό της αποτελεσματικότητας μιας θεραπείας. Η βασική ιδέα της εργασίας μας είναι η ανάπτυξη ενός συστήματος με αισθητήρες που ελέγχονται από έναν μικροελεγκτή Arduino, […]
Περιγραφή του αυτόνομου οχήματος ηχητικής ξενάγησης Το όχημα του αυτόνομου ξεναγού που σχεδιάσαμε έχει τη δυνατότητα να ακολουθεί μια μαύρη γραμμή στο δάπεδο του χώρου όπου θα κινηθεί. Για να σταματά στα σημεία που επιθυμούμε μπορεί να ανιχνεύσει τις κάθετες μαύρες γραμμές στη διαδρομή. Το όχημα ξεκινά από την είσοδο του χώρου, και ακολουθώντας τη […]
“Groove to Green” – Έξυπνο Ηλιακό Θερμοκήπιο για Αστική Γεωργία 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς 7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση 1. Εισαγωγή Η μαθητική ομάδα «Groove to Green» του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς παρουσιάζει το «TopHarvest» – ένα πρωτοποριακό, αυτόνομο υδροπονικό θερμοκήπιο που συνδυάζει αστική καλλιέργεια, έξυπνη γεωργία και τεχνολογία IoT. Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε άγονες ταράτσες, μπαλκόνια και μικρούς […]
Έρευνα: Παρατηρήσαμε ότι στην παιδική χαρά της πόλης μας δεν υπάρχει καθόλου τουαλέτα. Ακόμη και σε μεγαλύτερες πόλεις συμβαίνει το ίδιο. Στη σπάνια περίπτωση που υπάρχουν τουαλέτες αυτές δεν τηρούν τους όρους υγιεινής και είναι αντιαισθητικές. Αποτέλεσμα, τα παιδιά να μην τις χρησιμοποιούν. Σχεδιασμός: Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο πρόβλημα και να δούμε πως […]
Έρευνα: Μέσα από την έρευνα που κάναμε, ανακαλύψαμε ότι ένα τμήμα της κοινωνίας μας δεν έχει τις ίδιες δυνατότητες όσον αφορά την πρόσβαση και την μετακίνηση. Άτομα με προβλήματα όρασης δυσκολεύονται στις μετακινήσεις τους καθημερινά και κάτι που είναι δεδομένο για εμάς για αυτούς μπορεί να είναι “βουνό”. Σχεδιασμός: Σχεδιάσαμε και δημιουργήσαμε το έξυπνο μπαστούνι […]
Έρευνα: Κάνοντας μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο, διαπιστώσαμε ότι ο αριθμός των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ή διαταραχές παγκοσμίως αυξάνει. Παιδιά τα οποία έχουν από μικρές μαθησιακές δυσκολίες μέχρι σοβαρά προβλήματα που φτάνουν σε μορφές αυτισμού. Τα παιδιά αυτά συνήθως έχουν λιγότερες ευκαιρίες εκπαίδευσης μιας και δεν μπορούν να μάθουν με τον παραδοσιακό τρόπο. Θα […]
Αυτό το project υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού διαγωνισμού Ανοιχτός Σχεδιασμός, με στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν να σέβονται το περιβάλλον μέσω της ρομποτικής! Το ρομποτάκι μας (Maqueen + Micro:bit) περπατά μέσα στο δάσος και υπενθυμίζει στους επισκέπτες: 🌱 “ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ” 🦉 “ΜΗΝ ΠΕΤΑΤΕ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ!” 🌳 “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ!” 🛠️ Τι χρησιμοποιήσαμε Maqueen Plus V2 Micro:bit V2 […]
Η προσπάθεια των μαθητών εστιάζεται στη μελέτη του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος του μεταβυζαντινού πάρκου της Κληματιάς Ιωαννίνων. Οι «Μικροί Δημιουργικοί Επιστήμονες» επιδιώκουν να δημιουργήσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους, αλλά και τη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος για την περιοχή. Βασιζόμενοι στη θεωρία της Δραστηριότητας και την πεποίθηση ότι η μάθηση […]