From the blog

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η παρουσίαση των έργων του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2022, η παρουσίαση των έργων που διακρίθηκαν στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, που συνδιοργανώθηκε από το Ίδρυμα Ωνάση και τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών ΕΕΛΛΑΚ στο πλαίσιο του έργου Scientix.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμούς ως εξής:

Ο κ. Αναστάσιος Εμβαλωτής, Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μίλησε για τη σημασία ενός ολιστικού σχεδιασμού για εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις ενώ τόνισε πως “θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια του Οργανισμού ΕΕΛΛΑΚ προκειμένου η πολιτική της ανοιχτότητας να επιμολύνει δημιουργικά τη σχολική δημιουργικότητα”.

Ο κ. Στέφανος Κόλλιας, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε.), μίλησε για την σημασία του Διαγωνισμού ενώ έδωσε πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές πους συνδύασαν τις ανοιχτές τεχνολογίες με ευφυή συστήματα για εφαρμογές που συναντάμε στην καθημερινότητά μας.

Ο Πρόεδρος της ΕΕΛΛΑΚ, κ. Ιωάννης Σταμέλος, έκανε λόγο για τη σημασία της ψηφιακής ανεξαρτησίας αναφέροντας τον κομβικό και στρατηγικό χαρακτήρα του Διαγωνισμού για τη διάδοση των ανοιχτών τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Ευχαρίστησε θερμά το Ίδρυμα Ωνάση για τη συνδιοργάνωση και χορηγία, και όλους όσοι δούλεψαν για την επιτυχία του Διαγωνισμού.

Οι χαιρετισμοί ολοκληρώθηκαν με τον κο Πρόδρομο Τσιαβό, Διευθυντή Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση, ο οποίος με αίσθημα υπερηφάνειας για την υλοποίηση του Διαγωνισμού υπογράμμισε πως “το Ίδρυμα στηρίζει ενεργά τα δικαιώματα, τη δημοκρατία, τη συμμετοχικότητα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και δε μπορεί να δεχθεί την τεχνολογία ως κάτι μη ανοιχτό”.

(Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο των χαιρετισμών εδώ)

Εν συνεχεία, ο λόγος δόθηκε στους πρωταγωνιστές του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, τις ομάδες μαθητριών και μαθητών από όλη την Ελλάδα, που παρουσίασαν με ενθουσιασμό τα αξιόλογα έργα τους.

Ξεκινώντας από τους νεότερους τεχνολογικούς πρωτοπόρους, το 1ο Νηπιαγωγείο Μουρικίου ενθουσίασε το κοινό με το έργο ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ 5 – «Μια ποδιά ταξιδεύει για την ελευθερία». Το 1o Νηπιαγωγείο Ευόσμου εξέπληξε με το έργο “Πάρκο με τις προσωπικότητες που λάμπουν”, ενώ τα “Θαλασσοπούλια” του 4ου Νηπιαγωγείου Αρτέμιδας αφύπνισε την οικολογική συνείδηση του κοινού για καθαρές θάλασσες.

Το “Εξυπνο Σχολείο” φώτισε την εκδήλωση με τις φωνές των μικρών μας φίλων από τρία νηπιαγωγεία της Αττικής, το 2ο Νηπιαγωγείο Περάματος, 2ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου και το 22ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου που αποτύπωσαν σε δημιουργικές μακέτες τις ιδέες για εξοικονόμηση ενέργειας.

Η σκυτάλη δόθηκε στα Δημοτικά Σχολεία και το 4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς, με τα δύο έργα τους, το “Meteo Learning Machine Project” μία έξυπνη εφαρμογή πρόβλεψης καιρού και το Weather Balloon Project. Οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουρνιών, με έντονο το αίσθημα αλληλεγγύης, δημιούργησαν ένα “Αυτοματοποιημένο αναπηρικό αμαξίδιο”.

Οι έφηβες και έφηβοι νέοι μας, και η ομάδα CoderDojo Votanikos έδωσαν τη δική τους απάντηση στη διάδοση των ψευδών ειδήσεων, με το έργο τους Fake News Fighter, ενώ ο “Άλλος Αέρας” του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημιακού της Θεσσαλονίκης ξεχώρισε, με την πιλοτική εφαρμογή ενός συστήματος για την βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις αίθουσες.

Η ομάδα από το 7ο Γυμνασίου Χαϊδαρίου, με οικολογική συνείδηση και αγάπη για το περιβάλλον, σχεδίασε ένα ρομποτικό ηλιοτρόπιο που χρησιμοποιεί το ηλιακό φως ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Ο ηλεκτρονικός μετεωρολογικός σταθμός στην αυλή του Πειραματικού Σχολείου Ηρακλείου, είναι έργο των δικών του μαθητών και θα αφήσουν παρακαταθήκη στις επόμενες γενεές συμμαθητών τους.

Το “Ρομπότ των Δασών” που θα παρακολουθεί τις κλιματικές αλλαγές στο περιβάλλον, ενθουσίασε τον κο Μπλέτσα που συνεχάρη το μαθητή του 2ου ΓΕΛ Καλαμαριάς, για την υπομονή και την επιμονή του.

Το“Bike Signals” του 4ου Λυκείου Κοζάνης, έργο για τη μέτρηση της διασποράς του κορονοϊού ενθουσίασε τον κο Κούτλα, για τη χρήση της τεχνολογίας LoraWan που επεσήμανε ως κάτι “Εκπληκτικό για παιδιά 17 ετών”. Το 1ο ΕΠΑΛ Διονύσου “Ζήνων”, έδωσε τη δική του πρακτική λύση στην τοπική κοινωνία με το έργο του Αυτοματισμοί για Προστασία Πεζών και Αυτοκινήτων από πλημμύρες.

Η παρουσίαση των έργων ολοκληρώθηκε από την ομάδα του Εσπερινού ΕΠΑΛ Αλιάρτου που δημιούργησε έναν «Έξυπνο ψηφιακό σχολικό βοηθό με έμφαση στην υποβοήθηση αντιμετώπισης της πανδημίας του COVID-19» για να διευκολύνει εκπαιδευτικούς και μαθητές για την παρακολούθηση των μαθημάτων.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τον απολογισμό της εκδήλωσης από τους καλεσμένους. Ο κος Μιχάλης Μπλέτσας, Διευθυντής Πληροφορικής Media Lab, ΜΙΤ επεσήμανε την σημασία των διαγωνισμών ως “ό,τι καλύτερο μπορεί να κάνει κανείς για να καλλιεργήσει όλες αυτές τις μεταδεξιότητες όπως είναι η δημιουργικότητα και η επικοινωνιακότητα.”.

Ο κος Τάσος Κούτλας, Αναπληρωτής Διευθυντής Ψηφιακών Λύσεων Ευρώπης, FFW συνέχισε με τη φράση “Η οργάνωση, η ποιότητα και το εύρος των συμμετοχών και ο ενθουσιασμός που είδα ξεπέρασαν κατά πολύ τις προσδοκίες μου”, ενώ πρόσθεσε πως ένα από τα σημαντικά πράγματα είναι “τα μαθήματα που λαμβάνουν οι συμμετέχοντες σχετικά με την ανοικτότητα, την επαναχρησιμοποίηση βιβλιοθηκών και τον διαμοιρασμό στην κοινότητα. Είναι πολύ σημαντικό νέοι άνθρωποι να δέχονται αυτά τα ερεθίσματα, ουσιαστικά να εμπεδώσουν την συνεργατική φιλοσοφία στην ανάλυση και επίλυση προβλημάτων”.

Ο κος Παναγιώτης Αγγελόπουλος, Εκπρόσωπος της ΕΕΛΛΑΚ στο Scientix (στο Ευρωπαϊκό δίκτυο για την εκπαίδευση STEAM), Συντονιστής της Παιδαγωγικής Ομάδας του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης του eTwinning. έδωσε και αυτός με τη σειρά του συγχαρητήρια στους μαθητές για τα έργα τους και τους εκπαιδευτικούς που “έδρασαν σαν μέντορες και πηγή έμπνευσης και τροφοδότησαν τους μαθητές με εμπειρία που κάνουν τη μάθηση ελκυστική”, σημειώνοντας την σημασία του STEΑM “στον μετασχηματισμό από την παραδοσιακή σε μια διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο παίζει η επίλυση του προβλήματος και η ανακαλυπτική διερευνητική μάθηση.” Κλείνοντας τόνισε τη σημασία των ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων που δίνουν την ευκαιρία και σε άλλες ομάδες να βελτιώνουν τις δικές τους ιδέες.

(Μπορείτε να παρακολουθήσετε το κλείσιμο με τον απολογισμό της εκδήλωσης εδώ)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *