Wellcome to BioPark2/7ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας

Wellcome to BioPark2/7ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας

Wellcome to BioPark 2

Αφόρμηση/ ιδέα
Η αφόρμηση για το σχεδιασμό του έργου μας αποτέλεσε η επίσκεψή μας στο πάρκο της
περιοχής που βρίσκεται το σχολείο. Τα παιδιά εντόπισαν και φωτογράφισαν σημεία με
προβλήματα που αφορούσαν την έλλειψη στοιχείων με οικολογικά χαρακτηριστικά π.χ
απουσία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, σκουπίδια, έλλειψη τουαλέτας και πόσιμου νερού,
απουσία μέριμνας και φροντίδας των αδέσποτων ζώων κ.α

Μετά την επιστροφή μας στη σχολική μονάδα σχολιάσαμε τις φωτογραφίες  αξιοποιώντας την τεχνική του Photovoice. Οι φωτογραφίες χρησιμοποιήθηκαν ως μέσο καταγγελίας και απεικόνισης
περιβαλλοντικών προβλημάτων ενθαρρύνοντας την παρατήρηση του περιβάλλοντος και την
καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των παιδιών. Δημιουργήσαμε στην ολομέλεια έναν εννοιολογικό χάρτη με τα προβλήματα που εντοπίστηκαν και τις πιθανές βελτιώσεις για τη δημιουργία μιας Παιδικής Χαράς – πάρκου, όπως το οραματίζονται τα παιδιά, με πολλά οικολογικά χαρακτηριστικά που θα συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία. Τις ιδέες τους τις αποτύπωσαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο.

Το έργο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε συνεργατικά από το 7ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας και το 2ο Νηπιαγωγείο Περαίας. Απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας με στόχο:

  • Γνωριμία με το ρομπότ M Tiny
  • Εξοικείωση με μικροελεγκτή Microbit και τους αισθητήρες
  • Εξοικείωση με τη χρήση QR code στην είσοδο του πάρκου που θα παραπέμπει σε link με χρήσιμες πληροφορίες.

Στόχοι

  •  Εποικοδομητική χρήση ΤΠΕ: Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας μέσα από τη χρήση τεχνολογιών αιχμής.
  • Δόμηση γνώσης μέσω ΤΠΕ: Καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων μέσω του σχεδιασμού βιώσιμων λύσεων.
  • Διάλογο-Συμμετοχικότητα-Συνεργασία: Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και συμμετοχικότητας μέσα από συλλογικές δράσεις.
  • Καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης: Εξοικείωση με τις αρχές της αειφορίας και του οικολογικού σχεδιασμού και ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης μέσω βιωματικής μάθησης.
  • Ανάπτυξη των δεξιοτήτων του ενεργού Πολίτη: Καλλιέργεια της ενεργού πολιτειότητας, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να προτείνουν και να υλοποιούν ιδέες που συμβάλλουν στη βιωσιμότητα και αναπτύσσουν υπευθυνότητα και ευαισθητοποίηση για την προστασία του δημόσιου χώρου.
  • Καλλιέργεια της συμπεριληπτικής συνείδησης και στην Κοινωνική ζωή: Προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης και της προσβασιμότητας για όλα τα παιδιά.

Με βάση την εκπαιδευτική προσέγγιση «problem-based learning», όπου το πρόβλημα είναι το σημείο εκκίνησης της μαθησιακής διαδικασίας και βασίζεται  σε  προβλήματα της καθημερινής ζωής, ακολουθήσαμε τα εξής στάδια :

  • Εντοπισμός των κυριότερων προβλημάτων μέσω παρατήρησης και φωτογράφισης
  • Προσδιορισμός των προβλημάτων (εννοιολογικός χάρτης)
  • Εξερεύνηση λύσεων (εικαστική αποτύπωση)
  • Δοκιμή ( κατασκευή τρισδιάστατων σταθμών – μακέτα)
  • Έλεγχος – προτάσεις βελτιώσεων της όλης διαδικασίας

Εξοπλισμός που χρησιμοποιήσαμε :

  • mTiny , ένα ρομπότ δαπέδου
  • Ανεμιστήρας
  • Μικροελεγκτής  microbit

Παρουσίαση του έργου:

Το αποθετήριο του έργου μας βρίσκεται στο:

https://github.com/WellcometoBioPark2/WellcometoBioPark2

Διάχυση / διαμοιρασμός

  • Στους γονείς
  • στην ιστοσελίδα του σχολείου

https://blogs.sch.gr/7nippyl/2025/04/10/7os-panellinios-diagonismos-anoichton-technologion-stin-ekpaideysi/