Το κυνήγι του φωτός – 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Άρτας

Το κυνήγι του φωτός – 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Άρτας

Light_Hunt

Ένα διαδραστικό παιχνίδι για εξωτερικό χώρο γεμάτο δράση, φαντασία και ενθουσιασμό, ιδανικό για παιδιά

 

Όνομα Ομάδας: The Hunters of Light

1o EK Άρτας

Εκπαιδευτικοί
Λάμπρου Ηλίας
Τζουρμανάς Σπυρίδων

Μαθητές 1ου E.K. Άρτας
1. Ντραγκότι Σουκούρι
2. Χασανάι Βιόνις
3. Πανούτσος Μάριος Άγγελος
4. Χάιδος Σοφοκλής

 

Περιγραφή του έργου

Το “Το Κυνήγι του Φωτός” είναι ένα διαδραστικό παιχνίδι γεμάτο δράση, φαντασία και ενθουσιασμό, ιδανικό για παιδιά που θέλουν να συνδυάσουν διασκέδαση και κίνηση! Στημένο σε μια μεγάλη πλατεία ή αυλή σχολείου, το παιχνίδι ξετυλίγεται πάνω σε ένα δάπεδο που μοιάζει με σκακιέρα, όπου ορισμένα τετράγωνα μπορούν να φωτίζονται για λίγα δευτερόλεπτα.

Ξεκινώντας το παιχνίδι κάποια τετράγωνα αρχίζουν να φωτίζονται για λίγο και μετά σβήνουν. Στη συνέχεια με τυχαίο τρόπο ανάβουν κάποια άλλα μέχρι να τελειώσει ο χρόνος.
Ο στόχος είναι απλός αλλά γεμάτος προκλήσεις: οι παίκτες πρέπει να τρέξουν και να πατήσουν το φωτεινό τετράγωνο πριν σβήσει το φως του, κερδίζοντας πολύτιμους πόντους. Καθώς το παιχνίδι εξελίσσεται, οι δυσκολίες αυξάνονται: περισσότερα τετράγωνα ανάβουν ταυτόχρονα, ο χρόνος που μένουν αναμμένα μειώνεται, οπότε οι παίκτες πρέπει να παραμένουν συγκεντρωμένοι και γρήγοροι.

Μέσα από αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά δεν γυμνάζουν μόνο το σώμα τους αλλά και τη σκέψη τους, αφού απαιτεί γρήγορες αποφάσεις, συντονισμό κινήσεων και στρατηγική. Η ένταση αυξάνεται με κάθε γύρο, ενώ ειδικά “μπόνους” και “παγίδες” τετράγωνα κάνουν το παιχνίδι ακόμη πιο συναρπαστικό!

Με έντονα φώτα, μουσική που ακολουθεί τον ρυθμό του παιχνιδιού και διασκεδαστικές προκλήσεις, το παιχνίδια υπόσχεται ατελείωτες ώρες παιχνιδιού και γέλιου, είτε οι παίκτες παίζουν μόνοι είτε σε ομάδες. Ποιος θα καταφέρει να συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους και να στεφθεί ο απόλυτος κυνηγός φωτός;

 

Eκπαιδευτικοί στόχοι του έργου

–Σωματική Άσκηση και Ευεξία**
Ενίσχυση της φυσικής δραστηριότητας μέσα από το τρέξιμο, το άλμα και τη γρήγορη κίνηση.
Βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής αντοχής και της φυσικής κατάστασης.
Ανάπτυξη της κινητικής δεξιότητας και του συντονισμού χεριών-ποδιών.
– -Ανάπτυξη Νοητικών Δεξιοτήτων
Γρήγορη Αντίληψη και Αντίδραση: Οι παίκτες μαθαίνουν να αντιδρούν άμεσα σε οπτικά ερεθίσματα.
Επίλυση Προβλημάτων: Σε ειδικές αποστολές, οι παίκτες πρέπει να σκεφτούν στρατηγικά για να ολοκληρώσουν τους στόχους.
Συγκέντρωση και Εστίαση: Το παιχνίδι απαιτεί προσοχή στις αλλαγές των φώτων και στις απαιτήσεις του γύρου.
– -Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων**
Συνεργασία: Στην ομαδική έκδοση, τα παιδιά συνεργάζονται για να επιτύχουν κοινό σκοπό.
Υγιής Ανταγωνισμός: Προάγεται η αίσθηση του δίκαιου παιχνιδιού και της ευγενούς άμιλλας.
Επικοινωνία: Οι παίκτες ανταλλάσσουν στρατηγικές και εμπειρίες.
–Ενίσχυση της Ψυχολογικής Ανθεκτικότητας
Διαχείριση Αποτυχίας: Τα παιδιά μαθαίνουν να αποδέχονται την αποτυχία ως μέρος του παιχνιδιού.
Ενίσχυση Αυτοπεποίθησης: Κάθε επιτυχημένη κίνηση τους κάνει να αισθάνονται ικανοί και πετυχημένοι.

–Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Γνωριμία με διαδραστικά παιχνίδια που συνδυάζουν τεχνολογία (LED φώτα, αισθητήρες) και φυσική δραστηριότητα.
Ενίσχυση της αντίληψης για την τεχνολογία ως μέσο ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατασκευάζοντας ηλεκτρονικές πλακέτες και προγραμματίζοντας μικροελεγκτές
–Καλλιέργεια Δημιουργικότητας
Παρακίνηση για την επινόηση νέων κανόνων ή παραλλαγών του παιχνιδιού.

Εξοπλισμός και λογισμικό
–1. Κατασκευή του Πλαισίου
Υλικό για το πλαίσιο:
Ξύλο, MDF ή ανθεκτικό πλαστικό, κομμένο σε διαστάσεις 80×80 εκ.
Ύψος περιμετρικών τοιχωμάτων: 5-10 εκ. για σταθερότητα

–2. Ηλεκτρονικά υλικά
Push buttons με ενσωματωμένα Leds:
20 Kουμπιά (push buttons) μεγάλου μεγέθους τα οποία ενσωματώνουν λυχνία.

Τροφοδοσία:
Ενα Μικρό μετασχηματιστής ή τροφοδοτικό 5V/12V, ανάλογα με τις απαιτήσεις των LED.
Καλωδίωση:
Καλώδια σύνδεσης για τη διασύνδεση των LEDs με το μικροελεγκτή.
Συνδετήρες (connectors)
Push buttons με ενσωματωμένα Leds:
20 Kουμπιά (push buttons) μεγάλου μεγέθους τα οποία ενσωματώνουν λυχνία
Μικροελεγκτής:
Ενα μικροελεγκτή Arduino Mega
Ψηφιακή οθόνη:
Ψηφιακό display 4 γραμμών
Διάφορα ηλεκτρονικά:
Πλακέτες επιχαλκωμένες
Αντιστάσεις – πυκνωτές – τρανζίστορ – ακροδεκτες – κλέμενς – διακόπτες κλπ.
Buzzers ή μικρά ηχεία με μικρό ενισχυτή

–3. Λογισμικό
Προγραμματισμός με το λογισμικό του Arduino:
Ο μικροελεγκτής θα προγραμματιστεί ώστε :
Να ανάβουν τα LED για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Να ανιχνεύει το πάτημα του αισθητήρα και να καταγράφει πόντους.
Γλώσσες όπως C++ (για Arduino)

–4. Διακόσμηση
Χρώματα ή αυτοκόλλητα:
Για να περισσότερη ζωντάνια ώστε το παιχνίδι να είναι πιο ελκυστικό.
Υλικά τρισδιάστατης εκτύπωσης:
Fillament PLA σε δύο χρώματα για κατασκευή διακοσμητικών και εξαρτημάτων

Πορεία εργασίας
Η πορεία εργασία χωρίστηκε σε τέσσερις φάσεις:

–1η Φάση**:
Γνωριμία των μαθητών με το έργο

–2η Φάση**:
Κατασκευή του πλαισίου και προσαρμογή των εξαρτημάτων

–3η Φάση:
Προγραμματισμός του Arduino Mega

–4η Φάση:
Δοκιμές και τελειοποίηση της κατασκευής<br/>

Βίντεο με παρουσίαση της κατασκευής από τους μαθητές.

 

`Jan 12 2025`