1ο Δημοτικό Σχολείο Παπάγου
Συναισθηματικός Ταξιθέτης στο Δημόσιο Πάρκο – Emotional Usher
Ένα καλά σχεδιασμένο Δημόσιο Πάρκο οφείλει να εξασφαλίζει την ικανοποίηση των αναγκών όλων των επισκεπτών. Θα πρέπει να προσφέρει ξεχωριστούς χώρους, όπου κάποιοι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν δυνατή μουσική και έντονες δραστηριότητες, ενώ άλλοι να χαλαρώνουν και να ηρεμούν. Σχεδιάσαμε ένα Πάρκο σε ζώνες για να διασφαλίσουμε ότι επισκέπτες με διαφορετικές και αντικρουόμενες επιθυμίες θα μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά στο δημόσιο πάρκο.
Το Πάρκο έχει διάφορες περιοχές που, ανάλογα με την διάθεσή σου, μπορείς να πας. Ένας “Συναισθηματικός Σύμβουλος” – “Θυρωρός” βρίσκεται στην είσοδο και σε βοηθά να βρεις το σημείο του πάρκου που ανταποκρίνεται στη διάθεσή σου. O Θυρωρός είναι μία Huskylens Camera A.I., που διαβάσει 5 διαφορετικά Tokens, ένα για κάθε Περιοχή του Πάρκου.
Τα Tokens είναι 3D κατασκευές που σχεδιάστηκαν από τους μαθητές. Κάθε Token αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη περιοχή του πάρκου. Η επιλογή του Σχεδίου και του Χρώματος του μονοπατιού τους προέκυψε μετά από συζήτηση. Δεν είναι τυχαία, αλλά έχει να κάνει με το τι αντιπροσωπεύουν.

Οι εικόνες και οι ήχοι που αντιστοιχούν σε κάθε περιοχή του Πάρκου δημιουργήθηκαν με εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης.

Ο προορισμός απεικονίζεται και ακούγεται μέσα από ένα Tablet. Η μεταφορά δεδομένων από την Κάμερα – “Θυρωρό” στο Tablet μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: με Bluetooth (πιό δύσκολο) ή με φυσική σύνδεση με καλώδιο OTG.
Ένας “Ταξιθέτης” ακούει τον “Θυρωρό” και αναλαμβάνει να σε οδηγήσει στην κατάλληλη περιοχή. Ο Ταξιθέτης είναι ένα αυτοκινητάκι Maqueen.
Το Πάρκο έχει δύο βασικές διατάξεις, μία Ακτινωτή και μία Κυκλική.
Η Ακτινωτή λειτουργεί με δύο τρόπους: α) Shuttle Bus β) Rent A Scooter.

Το Ακτινωτό Πάρκο βασίζεται σε διαφορετικές ταχύτητες που μπορούμε να δώσουμε στους τροχούς του Maqueen και στην ανίχνευση εμποδίων με τον Αισθητήρα HC-SR04 (στη λειτουργία Rent a Scooter).
Κυκλικό Πάρκο
Στο Κυκλικό Πάρκο ο Ταξιθέτης είναι ένας line follower, αλλά το πού θα σταματήσει ελέγχεται από NFC αναγνώστη και κάρτες. Χρησιμοποιήσαμε εισιτήρια του Μετρό.
Το τελικό σύστημα του Έργου, όπως τελικά διαμορφώθηκε φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα. Το έργο δεν λειτουργεί με μία μόνο διάταξη, αλλά μπορεί να υλοποιηθεί με διαφορετικούς συνδυασμούς.

Υλικό και Λογισμικό που χρησιμοποιήσαμε
Βασικά Υλικά:
Huskylens Camera
Micro:bit
Maqueen αυτοκινητάκι
αναγνώστη NFC
Εισιτήρια Μετρό
Tablet
καλώδιο OTG
Βασικό Λογισμικό:
makecode microbit
MIT App Inventor
Tinkercad
Υλικό και λογισμικό που ΧρησιμοποιήσαμεΠερισσότερες λεπτομέρειες μπορεί να βρει κανείς στο github του έργου (Documentation).
Videos (πατήστε πάνω στον Τίτλο τους)
01RadialParkShuttleBusTraceTracks | Σχεδίαση Ακτινωτού Πάρκου: Σημειώνουμε τα ίχνη των διαδρομών |
02RadialParkColors | Χρώματα στο κάτω μέρος του Ταξιθέτη |
03RadialParkShuttleBusTestWithOTG | Δοκιμές του Ταξιθέτη με το Tablet (OTG) |
04RadialParkShuttleBusWorking | Υλοποίηση του Ακτινωτού Πάρκου |
05TestingObstaclesHC_SR04 | Δοκιμάζουμε τον Αισθητήρα Υπερήχων HC SR-04 εμπόδια |
06ObjectRecognitionVideo | Αρχικές Δοκιμές κάμερας Α.Ι. |
07InstructionsTokenTinkercadHD | Οδηγίες Σχεδίασης Tokens (Μάρκες Εισόδου) στο Tinkercad |
08CircularParkNFC | Κυκλικό Πάρκο με NFC & Εισιτήρια |
Υλοποίηση Κυκλικού Πάρκου σε Μακέτα
Μαθητές: Τμήμα Ε1 (2024-2025)
Εκπαιδευτικός: Αναστασία Κωνσταντέλου, ΠΕ86