Συναισθηματικός Ταξιθέτης στο Δημόσιο Πάρκο – Emotional Usher

Συναισθηματικός Ταξιθέτης στο Δημόσιο Πάρκο – Emotional Usher

1ο Δημοτικό Σχολείο Παπάγου

Συναισθηματικός Ταξιθέτης στο Δημόσιο Πάρκο – Emotional Usher

Ένα καλά σχεδιασμένο Δημόσιο Πάρκο οφείλει να εξασφαλίζει την ικανοποίηση των αναγκών όλων των επισκεπτών. Θα πρέπει να προσφέρει ξεχωριστούς χώρους, όπου κάποιοι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν δυνατή μουσική και έντονες δραστηριότητες, ενώ άλλοι να χαλαρώνουν και να ηρεμούν.  Σχεδιάσαμε ένα Πάρκο σε ζώνες για να διασφαλίσουμε ότι επισκέπτες με διαφορετικές και αντικρουόμενες επιθυμίες θα μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά στο δημόσιο πάρκο.

Το  Πάρκο έχει διάφορες περιοχές που, ανάλογα με την διάθεσή σου, μπορείς να πας. Ένας “Συναισθηματικός Σύμβουλος”  – “Θυρωρός”  βρίσκεται στην είσοδο και σε βοηθά να βρεις το σημείο του πάρκου που ανταποκρίνεται στη διάθεσή σου. O Θυρωρός είναι μία Huskylens Camera A.I., που  διαβάσει 5 διαφορετικά Tokens, ένα για κάθε Περιοχή του Πάρκου.

Τα Tokens είναι 3D κατασκευές που σχεδιάστηκαν από τους μαθητές. Κάθε Token αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη περιοχή του πάρκου. Η επιλογή του Σχεδίου και του Χρώματος του μονοπατιού τους προέκυψε μετά από συζήτηση. Δεν είναι τυχαία, αλλά έχει να κάνει με το τι αντιπροσωπεύουν.

3D Tokens

Οι εικόνες και οι ήχοι που αντιστοιχούν σε κάθε περιοχή του Πάρκου δημιουργήθηκαν με εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης.

Περιοχές Πάρκου

Ο προορισμός απεικονίζεται και ακούγεται μέσα από ένα Tablet. Η μεταφορά δεδομένων από την Κάμερα – “Θυρωρό” στο Tablet μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: με Bluetooth (πιό δύσκολο) ή με φυσική σύνδεση με καλώδιο OTG.

Ένας “Ταξιθέτης”  ακούει τον “Θυρωρό” και αναλαμβάνει  να σε οδηγήσει στην κατάλληλη περιοχή. Ο Ταξιθέτης είναι ένα αυτοκινητάκι Maqueen.

Το Πάρκο έχει δύο βασικές διατάξεις, μία Ακτινωτή και μία Κυκλική.
Η Ακτινωτή λειτουργεί με δύο τρόπους: α) Shuttle Bus β) Rent A Scooter.

Ακτινωτό Πάρκο

Το Ακτινωτό Πάρκο βασίζεται σε διαφορετικές ταχύτητες που μπορούμε να δώσουμε στους τροχούς του Maqueen και στην ανίχνευση εμποδίων με τον Αισθητήρα HC-SR04 (στη λειτουργία Rent a Scooter).

Κυκλικό Πάρκο

Στο Κυκλικό Πάρκο ο Ταξιθέτης είναι ένας line follower, αλλά το πού θα σταματήσει ελέγχεται από NFC αναγνώστη και κάρτες. Χρησιμοποιήσαμε εισιτήρια του Μετρό.

Το τελικό σύστημα του Έργου, όπως τελικά διαμορφώθηκε φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα. Το έργο δεν λειτουργεί με μία μόνο διάταξη, αλλά μπορεί να υλοποιηθεί με διαφορετικούς συνδυασμούς.

Σχεδιάγραμμα Έργου

Υλικό και Λογισμικό που χρησιμοποιήσαμε

Βασικά Υλικά:  
Huskylens Camera
Micro:bit
Maqueen αυτοκινητάκι
αναγνώστη NFC
Εισιτήρια Μετρό
Tablet
καλώδιο OTG

Βασικό Λογισμικό:
makecode microbit
MIT App Inventor
Tinkercad

Υλικό και λογισμικό που ΧρησιμοποιήσαμεΠερισσότερες λεπτομέρειες μπορεί να βρει κανείς στο github του έργου (Documentation).

Videos (πατήστε πάνω στον Τίτλο τους)

01RadialParkShuttleBusTraceTracks Σχεδίαση Ακτινωτού Πάρκου: Σημειώνουμε τα ίχνη των διαδρομών
02RadialParkColors Χρώματα στο κάτω μέρος του Ταξιθέτη
03RadialParkShuttleBusTestWithOTG Δοκιμές του Ταξιθέτη με το Tablet (OTG)
04RadialParkShuttleBusWorking Υλοποίηση του Ακτινωτού Πάρκου
05TestingObstaclesHC_SR04 Δοκιμάζουμε τον Αισθητήρα Υπερήχων HC SR-04 εμπόδια
06ObjectRecognitionVideo Αρχικές Δοκιμές κάμερας Α.Ι.
07InstructionsTokenTinkercadHD Οδηγίες Σχεδίασης Tokens (Μάρκες Εισόδου) στο Tinkercad
08CircularParkNFC Κυκλικό Πάρκο με NFC & Εισιτήρια

Υλοποίηση Κυκλικού Πάρκου σε Μακέτα

Μαθητές: Τμήμα Ε1 (2024-2025)

Εκπαιδευτικός: Αναστασία Κωνσταντέλου, ΠΕ86