ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Το ακατάστατο γραφείο ενός μαθητή είναι μια εικόνα γνωστή σε όλους. Η ύπαρξη, επομένως, ενός βοηθού που θα τακτοποιεί το γραφείο κρίνεται, απαραίτητη.
Η ΛΥΣΗ
Ο Βοηθός αυτός θα έχει τη μορφή ενός ρομποτικού βραχίονα, ο οποίος θα αναγνωρίζει αντικείμενα (γενικά μικρού μεγέθους), με τη βοήθεια κατάλληλης κάμερας, και θα τα τοποθετεί σε συγκεκριμένη περιοχή του γραφείου.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Συγκροτήθηκε η ομάδα και καθορίστηκαν τα στάδια ανάπτυξης που αποτελούνται από
- Το Υλικό
- Το Λογισμικό
- Την Υλοποίηση
ΥΛΙΚΟ
Για την ανάπτυξη του βραχίονα χρησιμοποιήσαμε
- Raspberry Pi 4 (4GB). (Ο μίνι υπολογιστής που περιέχει το πρόγραμμα και συντονίζει τις λειτουργίες).
- Κάμερα HUSKYLENS. (Κάμερα με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη για τον εντοπισμό και την αναγνώριση αντικειμένων).
- Καλώδια για τις συνδέσεις.
- 3D printer και Νήμα Εκτύπωσης για την εκτύπωση των μερών του ρομποτικού βραχίονα.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Ο κώδικας αναπτύχθηκε
- στη γλώσσα προγραμματισμού Python
- χρησιμοποιώντας το περιβάλλον Thonny (IDE Ανοιχτού Λογισμικού)
Ο σχεδιασμός του βραχίονα έγινε
- στο Tinkercad (online πρόγραμμα 3D σχεδίασης)
ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και μπορείτε να το παρακολουθήσετε στο github (https://github.com/ntsepelis/RoboticArm)
- Έχουν εκτυπωθεί τα μέρη του βραχίονα
- Έχει γίνει η συναρμολόγηση
- Βελτιστοποιείται ο κώδικας λειτουργίας
- Συνεχίζεται η εκπαίδευση της κάμερας
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΠΡΟΒΛΗΜΑ #1
Είναι αρκετά δύσκολη
- η στόχευση της κάμερας,
- η λήψη και η επεξεργασία των δεδομένων των αντικειμένων και
- η απόκριση του βραχίονα.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ #2
Σημαντικό θέμα προέκυψε με την τροφοδοσία της διάταξης, καθώς οι κινητήρες απαιτούν αρκετό ρεύμα, το οποίο δυσκολεύεται να παρέχει το Raspberry Pi – απαιτείται εξωτερική τροφοδοσία.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ
Με την ολοκλήρωση του έργου
- Μέσα στον επόμενο μήνα (ευελπιστούμε) ότι ο βραχίονας θα είναι πλήρως λειτουργικός
- Θα δημιουργήσουμε tutorial με τα στάδια ανάπτυξης.
ΤΕΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Τελικά ΔΕΝ κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση του έργου.
- Αντιμετωπίσαμε προβλήματα, κυρίως, με την τροφοδοσία των κινητήρων, τα οποία ΔΕΝ μπορέσαμε να φέρουμε εις πέρας.
- Η εναλλακτική που δώσαμε ήταν να κατασκευάσουμε ένα κινούμενο ρομπότ με δυνατότητα αναγνώρισης αντικειμένων και συλλογής τους. Δυστυχώς, μας πρόλαβαν αφενός η λήξη του σχολικού έτους και η εξετάσεις του Μαΐου.
Ωστόσο, η εμπειρία ήταν φανταστική και υποσχόμαστε του χρόνου να το προχωρήσουμε, με νέες δυνατότητες!