ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΈΡΓΟ:
Οι τουρίστες έφυγαν από το νησί Moyenne. Πήραν μαζί τους όμορφες στιγμές, ευχάριστες αναμνήσεις, ήχους, εικόνες και ευωδιές… Μα… κάτι ξέχασαν! Τα σκουπίδια τους…
Ο Πίπης ο παπαγάλος ζητάει τη βοήθειά μας. Μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα έξυπνο κάδο, που θα παροτρύνει τους ανθρώπους να ανακυκλώσουν?
Το έργο “Smartbin – Ο Πίπης και ο Έξυπνος Κάδος” είναι ένα συνεργατικό έργο, που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το 2ο Νηπιαγωγείο Καβαλαρίου, το Νηπιαγωγείο Λυγιάς Λευκάδας, το Δημοτικό Σχολείο Μαθιάτη (Κύπρος) και το 8ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδας. Απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και στόχο έχει τη δημιουργική αξιοποίηση της Α.Ι. και του ΙοΤ, με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από τις διαδικασίες που σχετίζονται με την ανακύκλωση. Στο έργο αυτό, κάθε σχολείο κατέθεσε τη δική του πρόταση για τη δημιουργία ενός “έξυπνου” κάδου ανακύκλωσης, που θα αλληλεπιδρά με το χρήστη και θα μπορεί να ρυθμίζει αυτόματα τη λειτουργία του, χωρίς την ανάγκη παρέμβασης ανθρώπινου παράγοντα.
ΣΤΟΧΟΙ:
- Να γνωρίσουν οι μαθητές τεχνολογίες όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ)
- Να εμπλακούν σε δραστηριότητες σχεδιασμού και ανάπτυξης εφαρμογών και συσκευών, μέσα σε ένα πλαίσιο δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων
- Να ευαισθητοποιηθούν γύρω από θέματα που αφορούν στην Ανακύκλωση και την προστασία της θαλάσσιας και παράκτιας ζωής.
ΤΙ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΑΜΕ:
- ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ / HARDWARE – SENSORS Κ.ΛΠ.
- Ένα σετ Makey Makey
- Δύο πλακέτες microbit
- Δύο Nezha expansion boards
- Ένα κόκκινο και ένα πράσινο LED PlanetX
- Έναν αισθητήρα ultrasonic PlanetX
- Έναν αισθητήρα RFID PlanetX
- 20 κάρτες RFID
- Καλώδια
- ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ / SOFTWARE – APPS ETC
- Τον AI app generator “lovable.app”
- Την εφαρμογή Scratch με το πρόσθετο Makey Makey
- Την εφαρμογή Google’s Teachable Machine και πιο συγκεκριμένα τη δυνατότητα δημιουργίας image classification models
- Την εφαρμογή makecode για προγραμματισμό των Microbits
ΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ:
Με τη χρήση του παραπάνω εξοπλισμού, αλλά και των προαναφερόμενων εφαρμογών, δημιουργήσαμε ένα σύστημα που καθοδηγεί τους χρήστες στη διαδικασία ανακύκλωσης άδειων συσκευασιών, ενώ παράλληλα διατηρεί το ενδιαφέρον και την εμπλοκή τους, μέσω υιοθέτησης διαδικασιών παιγνιοποίησης και πιο συγκεκριμένα μέσω Loyalty Cards. Όλες οι εφαρμογές και οι συσκευές είναι σχεδιασμένες, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν και από μη αναγνώστες, καθώς αξιοποιούν οπτικές και ηχητικές οδηγίες, που προσφέρουν στο χρήστη άμεση και διαδραστική εμπλοκή.
Ειδικότερα, τα ψηφιακά παραγόμενα είναι τα εξής:
- Μία εφαρμογή στο Scratch με προσθήκη Makey Makey, που καθοδηγεί το χρήστη βήμα βήμα στη διαδικασία της Ανακύκλωσης
- Μία εφαρμογή στο lovable.app, με μοντέλο image classification στο Google’s Teachable Machine, που αναγνωρίζει και κατηγοριοποιεί άδειες συσκευασίες, ανάλογα με το αν ανακυκλώνονται ή όχι.
- Τέσσερις έξυπνους κάδους ανακύκλωσης, με τη χρήση του Makey Makey, αλλά και των PlanetX αισθητήρων, οι οποίοι:
- Ενημερώνουν με φωνητικές και οπτικές οδηγίες το χρήστη για το ποια αντικείμενα μπαίνουν σε καθέναν από αυτούς
- Αναγνωρίζουν πότε είναι γεμάτοι και ειδοποιούν το χρήστη, ώστε να τους αδειάσει.
- Δίνουν πόντους στο χρήστη, για κάθε αντικείμενο που ανακυκλώνει και τον ενημερώνουν για το σύνολο των πόντων του.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:
ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΩΝ:
Όλοι οι κώδικες, οι συνδεσμολογίες και κάθε άλλη απαιτούμενη πληροφορία, βρίσκετε δημόσια αναρτημένη προς επανάχρηση ή βελτιστοποίηση στο δημόσιο αποθετήριο του έργου:
https://github.com/zmarina79/smartbin/tree/main/nipiagwgeio-lygias