FeelosophAI: Όταν η Σιωπή Λέει Περισσότερα από Όσα θα Μπορούσαν Ποτέ οι Λέξεις
Περίληψη έργου
Το FeelosophAI είναι ένα καινοτόμο διαδραστικό περιβάλλον μάθησης και υποστήριξης για παιδιά με αυτισμό, ιδίως μη λεκτικό, βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη. Με εργαλεία όπως θερμική κάμερα, κάμερα αναγνώρισης εκφράσεων και ανάλυση ζωγραφιών, εντοπίζει ενδείξεις στρες, κόπωσης ή πόνου. Ενσωματώνει παιχνίδια, φώτα χαλάρωσης, μουσική, και ειδοποιήσεις προς τους γονείς μέσω Telegram bot, διατηρώντας πλήρη ασφάλεια των δεδομένων με offline βάση. Το σύστημα προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε παιδιού, δημιουργώντας ένα ήρεμο, ασφαλές και εκπαιδευτικό περιβάλλον στο σπίτι.
Υλικά και τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν
- Raspberry Pi
- PLA Filament (για εκτυπώσεις 3D)
- Θερμική κάμερα (Uni-T)
- Κάμερα Huskylens AI
- LED RGB ταινία φωτισμού
- Tablet & γραφίδα με αισθητήρες πίεσης
- Παιχνίδια αισθητηριακής ενίσχυσης (Sensory Toys)
- Εφαρμογή Machine Learning for Kids
- Λογισμικό Python (DeepFace, Computer Vision κ.ά.)
Περιγραφή έργου
Το FeelosophAI δημιουργήθηκε για να γεφυρώσει το επικοινωνιακό χάσμα σε παιδιά με μη λεκτικό αυτισμό. Χρησιμοποιεί αναγνώριση προσώπου, στάση σώματος, ανάλυση πίεσης γραφής και θερμικής εικόνας για να κατανοήσει τη συναισθηματική κατάσταση του παιδιού και να προτείνει είτε εκπαιδευτικές είτε χαλαρωτικές δραστηριότητες.
Ανιχνεύει ενδείξεις κόπωσης, πόνου ή άγχους και ανταποκρίνεται αυτόνομα με αλλαγή δραστηριότητας ή ειδοποίηση των γονέων. Τα παιδιά αλληλεπιδρούν με τη συσκευή με παιγνιώδη τρόπο, ενώ οι πληροφορίες αποθηκεύονται τοπικά για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων. Δείτε την σελίδα μας FeelosophAI
Τι είναι καινοτόμο στο έργο μας
- Οικονομικά προσβάσιμη τεχνολογία (Raspberry Pi, θερμική κάμερα, αισθητήρες)
- Ανάλυση ζωγραφιάς με βάση τη χρωματική και κινητική πληροφορία
- Ενημέρωση γονέων σε περιπτώσεις πόνου ή στρες
- Offline βάση δεδομένων για ασφάλεια
- Προσαρμοσμένα διαδραστικά παιχνίδια ανάλογα με τη συναισθηματική κατάσταση του παιδιού
Συμμετοχή μαθητών
Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε όλα τα στάδια:
- Μελέτησαν τον αυτισμό και την ψυχολογία παιδιών
- Εκπαιδεύτηκαν σε ΤΝ, computer vision και datasets
- Συνεργάστηκαν με παιδοψυχολόγο για την ανάλυση ζωγραφιών
- Πρόγραμματισαν σε Python την αναγνώριση συναισθημάτων
- Δημιούργησαν Telegram bot για ενημέρωση γονέων
- Σχεδίασαν και υλοποίησαν διαδραστικά παιχνίδια με HTML και Genially, προσαρμοσμένα στη συναισθηματική κατάσταση του παιδιού
- Συμμετείχαν στη συγγραφή περιγραφής, μακέτα, ιστοσελίδα και παρουσίαση στον τελικό του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού AI Challenge του Science on Stage Europe
Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης που καλύπτονται
- SDG 3: Καλή υγεία και ευημερία
- SDG 4: Ποιοτική εκπαίδευση
- SDG 10: Λιγότερες ανισότητες
- SDG 9: Βιομηχανία, καινοτομία και υποδομές