Δημιουργώντας μεταβυζαντινό μονοπάτι!

Δημιουργώντας μεταβυζαντινό μονοπάτι!

Η προσπάθεια των μαθητών εστιάζεται στη μελέτη του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος του μεταβυζαντινού πάρκου της Κληματιάς Ιωαννίνων.
Οι «Μικροί Δημιουργικοί Επιστήμονες» επιδιώκουν να δημιουργήσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους, αλλά και τη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος για την περιοχή.
Βασιζόμενοι στη θεωρία της Δραστηριότητας και την πεποίθηση ότι η μάθηση είναι αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης, κυρίαρχο μέλημα του σχεδίου δράσης αποτελεί η «ανοικτότητα» του σχολείου, η καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας και δικτύωσης, καθώς και η προσέγγιση επιλεκτικών στόχων της εκπαίδευσης για την αειφορία μέσω της εφαρμογής τυπικής, μη τυπικής και άτυπης μορφής διδασκαλίας.
Κατά τη φάση της οργάνωσης και της διεξαγωγής του προγράμματος υλοποιείται έρευνα δράσης και εργασία στο πεδίο. Ειδικότερα, οι μαθητές παρατηρούν το περιβάλλον της περιοχής και με την υποστήριξη των γονέων, της τοπικής κοινότητας, ειδικών επιστημόνων (Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων) και φορέων συνεργασίας (Ελληνογερμανική Αγωγή) δημιουργούν ένα “Μεταβυζαντινό μονοπάτι”, καταγράφουν τα θετικά στοιχεία, αλλά και τις ελλείψεις του.
Ακολούθως, οι μαθητές, ως μέλη της κοινότητας των συμμετεχόντων σχολείων στο ευρωπαϊκά έργα: «Σχολεία ως ζωντανά εργαστήρια λύσεων βασισμένων στη φύση (Nature-Based Solutions) και Erasmus Discovery Trail Project αναζητούν καινοτόμους τρόπους ανάδειξης του φυσικού και πολιτισμικού πλούτου της περιοχής σχεδιάζοντας λύσεις με στόχο τη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος.
Στη συνέχεια, αποτυπώνουν τις γνώσεις σε αυτοσχέδια μακέτα, η οποία αξιοποιείται για τον προγραμματισμό των επιδαπέδιων ρομποτικών συστημάτων Vinci Bot και Sphero Indi Kit (https://openedtech.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/31/2025/06/vinci2.png), προάγοντας την υπολογιστική και κριτική σκέψη τους και αποτελώντας το έναυσμα για την εκδίπλωση διαθεματικών δραστηριοτήτων. Παράλληλα, αναλαμβάνουν δράση και καλλιεργώντας την πρώιμη ενεργό πολιτειότητά τους, αποστέλλουν “αιτήματα” προς την τοπική αυτοδιοίκηση (https://openedtech.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/31/2025/06/Εικόνα2-1.png).
Ως διαμεσολαβητικά και μεθοδολογικά εκπαιδευτικά εργαλεία αξιοποιούνται οι δυνατότητες που προσδίδει η χρήση των ανοιχτών τεχνολογιών, της εκπαιδευτικής ρομποτικής, εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης και επαυξημένης πραγματικότητας.