“Ελάτε να σας γνωρίσουμε τους φίλους μας”

“Ελάτε να σας γνωρίσουμε τους φίλους μας”

Ζητούμενο της συμπεριληπτικής αυτής δράσης αποτελεί η ευαισθητοποίηση των νηπίων σε θέματα που αφορούν στη βιωματική προσέγγιση της έννοιας της διαφορετικότητας και της αποδοχής του Άλλου μέσα από την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και εφαρμογών ρομποτικής ως διαμεσολαβητικά εκπαιδευτικά εργαλεία.

Βασιζόμενοι στη μεθοδολογία της θεωρίας της δραστηριότητας και την πεποίθηση ότι η μάθηση αποτελεί προϊόν αλληλεπίδρασης, κυρίαρχο μέλημα της εκπαιδευτικής δράσης αποτελεί η «ανοικτότητα» του σχολείου.

Στο πλαίσιο αυτό, οι Μικροί Δημιουργικοί Επιστήμονες από την προηγούμενη σχολική χρονιά, «ζωντανεύουν» το υλικό του εκπαιδευτικού προγράμματος του Ιδρύματος Ωνάση “Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό”, αξιοποιούν τις δυνατότητες που προσδίδει η τεχνολογία, δημιουργούν ανάλογο οπτικοακουστικό υλικό, το οποίο τιμάται με το 1ο Βραβείο Τεκμηρίωσης στον Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «Cinema… διάβασες;» και το αφιερώνουν στα μέλη του γειτονικού κέντρου εκπαίδευσης και διαβίωσης ενήλικων ατόμων με αυτισμό: «Στέγη Ελένης Γύρα» (https://www.youtube.com/watch?v=IbFPGTZqhdo).

Ως επέκταση της δράσης αυτής και με την τιμητική συνεργασία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης οι μαθητές παρακολουθούν διαδικτυακή μουσική παράσταση, εξοικειώνονται με δεξιότητες μουσικής ακρόασης, ανάγνωσης και γραφής και αφομοιώνουν βασικές γνώσεις οργανογνωσίας.
Στη συνέχεια, τραγουδούν και ηχογραφούν μηνύματα αγάπης και συναδέλφωσης, δημιουργώντας νέα «ταινία» την οποία αφιερώνουν και πάλι στους φίλους τους, τα μέλη της Στέγης (https://www.youtube.com/watch?v=2bhm155EJkI).
Κατά αυτόν τον τρόπο, η Μουσική αποτελεί μέσο επικοινωνίας, συμπερίληψης και καλλιέργειας της έννοιας του Διαπολιτισμού, ενώ διευκολύνει αβίαστα την προσέγγιση του Διαφορετικού.

Ακολουθεί δια ζώσης αλληλεπίδραση των δύο ομάδων με την εκτύλιξη βιωματικού εργαστηρίου σαπουνοποιΐας, συνεργατική σύνταξη ημερολογίου και συμμετοχή σε δράση ευαισθητοποίησης μετά από πρόσκληση της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων (https://zosimaialib.gr/%CE%B1%CF%80%CF%81%CE%AF%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82-2024-%CE%BC%CE%AE%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CF%85%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9/).

Καταλυτικής σημασίας για τον εμπλουτισμό, καταγραφή και αποτίμηση της δράσης αποτελεί η αξιοποίηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης και εκπαιδευτικής ρομποτικής στη μαθησιακή διαδικασία. Τα παιδιά μεταξύ άλλων αποτυπώνουν τις αλληλεπιδραστικές εμπειρίες τους σε αυτοσχέδια μακέτα μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες, καλλιεργώντας την υπολογιστική τους σκέψη με την παιγνιώδη χρήση επιδαπέδιων ρομποτικών συστημάτων Makeblock mTiny και την περιήγησή τους σε σταθμούς που δημιουργούν σύμφωνα με όσα έχουν βιώσει.

https://openedtech.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/31/2024/02/Εικόνα15.png
https://openedtech.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/31/2024/02/Ν_Σ-scaled.jpg
https://openedtech.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/31/2024/02/μακέτα-αξιολόγησης.jpg

Επιπρόσθετα, με τη χρήση δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης (animated drawings) «ζωντανεύουν» τις ζωγραφιές που απεικονίζουν τα μέλη των δύο παιδαγωγικών ομάδων.
https://openedtech.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/31/2024/02/Ι-scaled.jpg


https://openedtech.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/31/2024/02/Φίλοι.jpg

Αξίζει να αναφερθεί ότι η προσπάθεια αυτή ενισχύεται με την υποστήριξη του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Εθνικού Θεματικού Δικτύου: «Παιδεία στα Μέσα: τηλεόραση, διαδίκτυο, κινηματογράφος», το οποίο συντονίζεται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών (Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων), Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υ.ΠΑΙ.Θ. και Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ).

Διάχυση των αποτελεσμάτων της δράσης πραγματοποιείται από τα ίδια τα παιδιά στο οικογενειακό τους περιβάλλον, την τοπική κοινότητα, σε μέλη διασχολικών συμπράξεων και εκπαιδευτικών κοινοτήτων, σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια.
Ενδεικτικά, αναφέρεται ο διαμοιρασμός τους σε εκπομπή του Δημοτικού Ραδιοφώνου Ιωαννίνων, στο 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών: “Ενεργός Πολιτειότητα” Πολίτης στο Σχολείο – Πολίτης του κόσμου και το Μαθητικό Φεστιβάλ – Ημέρα Δράσης 2024 του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με τίτλο: «Κι αν ήσουν εσύ;».