H ιδέα μας στηρίζεται στην δημιουργία ενός συστήματος το οποίο, θα αναγνωρίζει την σωματική κατάσταση ευάλωτων ατόμων όπως λ.χ διαβητικών, επιληπτικών, καρδιοπαθών, μοναχικών ηλικιωμένων. Σε περίπτωση ανάγκης το σύστημα μέσα από μια σειρά ελέγχων θα ενημερώνει με τηλεφωνική κλήση τους οικείους ενώ, παράλληλα αποστέλλονται και οι συντεταγμένες περιοχής συμβάντος. Η κατασκευή αποτελείται από έναν συνδυασμό ενός τεχνήματος arduino και μιας εφαρμογής κινητού τηλεφώνου τα οποία , επικοινωνούν μέσω Bluetooth . Αφόρμηση για την υλοποίηση της παραπάνω κατασκευής αποτέλεσε η ανάγκη για άμεση βοήθεια ευάλωτων συνανθρώπων μας οι οποίοι μετά από ένα ιατρικό συμβάν ή κάποια επίθεση αδυνατούν να επικοινωνήσουν με τους οικείους τους . Ζητούμενο για τους μαθητές είναι να κατανοήσουν το ρόλο της τεχνολογίας σε ζητήματα ασφάλειας των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων αλλά και γενικότερα. Έτσι δύναται να αποτελέσουν τους πολλαπλασιαστές στην τοπική κοινωνία του ρόλου της τεχνητής νοημοσύνης αναφορικά με την επίλυση κοινωνικών ζητημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια πολιτών.
Στόχοι:
- Αναζήτηση και εύρεση λύσεων σε πραγματικά, καθημερινά προβλήματα.
- Καλλιέργεια αλγοριθμικού τρόπου σκέψης
- Αναλυτική και Συνθετική Σκέψη – Διαμόρφωση Κριτικής Σκέψης
- Ανάπτυξη φαντασίας και δημιουργικότητας
- Καλλιέργεια συνεργατικού πνεύματος και επικοινωνιακής σαφήνειας.
Για την υλοποίηση του σκοπού υιοθετήθηκαν οι αρχές της διερευνητικής μάθησης . Η επιλογή της στρατηγικής της διερευνητικής μάθησης δεν έγινε στο κενό καθώς είναι μια μορφή εποικοδομητικής διδασκαλίας και μάθησης, με βάση την έρευνα. Για το λόγο αυτό, ενθαρρύνει την οικοδόμηση της νέας γνώσης και τη σύνδεση με την προηγούμενη μέσω της επίλυσης πραγματικών προβλημάτων και την καθιστά πιο αποτελεσματική για την εκπαίδευση STEM. Καθ’ όλη την διάρκεια υλοποίησης ο εκπαιδευτικός είχε το ρόλο του συντονιστή, διαμεσολαβητή, καθοδηγητή, εμψυχωτή και επόπτη . Με δεδομένο ότι σημαντικό ρόλο σε μια βιωματική εκπαιδευτική διαδικασία έχει η επικοινωνία των συμμετεχόντων οι μαθητές οργανώθηκαν σε ομάδες και αξιοποιήθηκαν εκπαιδευτικές τεχνικές οι οποίες ενισχύουν την επικοινωνία των μαθητών.
Οι ομάδες και οι ρόλοι :
Ηλεκτρονικοί-Προγραμματιστές
- Κατασκευή ηλεκτρονικού κυκλώματος arduino
- Προγραμματισμός σε Ardublock και ide arduino
- Σχεδιασμός και 3D εκτύπωση του κιβωτίου έργου πλακέτα κυκλώματος
Βασικά υλικά
Arduino Αισθητήρας κλήσης Αισθητήρας καρδιακών παλμών
Η κατασκευή
Τηλεπληροφορικοί -Προγραμματιστές
- Σχεδιασμός εφαρμογής κινητού Τηλεφώνου σε App inventor
- Προγραμματισμός συμβάντων
Tο απαραίτητο υλικό βρίσκεται διαθέσιμό εδώ :https://github.com/gympiecemaker/beltalert
Σχετικό βίντεο με την παρουσίαση και επίδειξη λειτουργίας εδώ : https://youtu.be/MzNQfykR-m0
Η ομάδα STEM της Σχολικής μονάδας Piecemakers σας ευχαριστεί