Σκοπός προγράμματος
Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν η προσέγγιση της έννοιας του πολιτισμού και ο προβληματισμός για την προβολή, ανάδειξη και υποστήριξή του με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Αρχικοί στόχοι προγράμματος
• Η καλλιέργεια του ενεργού ενδιαφέροντος για την πόλη μέσα από τη διάσταση του πολιτισμού
• Η ενίσχυση της πεποίθησης των μαθητών/τριών ότι μπορούν να σχεδιάσουν μία δράση, η οποία να αναδεικνύει την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης τους
• Η αξιοποίηση της τεχνολογίας για την ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου της πόλης
• Η προαγωγή της συνεργασίας της σχολικής κοινότητας με την τοπική κοινότητα
• Η καλλιέργεια υπευθυνότητας, συνέπειας, συνεργατικότητας και ομαδικού πνεύματος από τη μαθητική ομάδα εργασίας
Στόχοι που επιτεύχθηκαν
Σύνταξη πληροφοριακών σημειωμάτων για αγάλματα της πόλης και χρήση εφαρμογής στο κινητό για την αναγνώρισή και παρουσίασή τους.
Η καλλιέργεια υπευθυνότητας, συνέπειας, συνεργατικότητας και ομαδικού πνεύματος από τη μαθητική ομάδα εργασίας.
Η αξιοποίηση της τεχνολογίας για την ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου της πόλης
Κριτήρια επιλογής θέματος
Η ανάγκη συνειδητοποίησης ότι η τεχνολογία λειτουργεί υποστηρικτικά και όχι ανταγωνιστικά στον πολιτισμό
Η προσπάθεια των μαθητών να σχεδιάσουν μια δράση που αναδεικνύει την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης τους
Συνεργασίες εσωτερικού και εξωτερικού που επιτεύχθηκαν (φορείς, σύλλογοι κ.α.)
Δήμος Εορδαίας
Εκπαιδευτικές επισκέψεις στο πλαίσιο του προγράμματος (χώρος – ημερομηνία επίσκεψης και περιγραφική αξιολόγηση).
Συνέντευξη με τον Δήμαρχο Πτολεμαΐδας για την πολιτιστική πολιτική του Δήμου
Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας και περιήγηση με το λεωφορείο της πολιτιστικής διαδρομής 50 του ΟΑΣΘ
Υλικό που χρησιμοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος
Έντυπος και ψηφιακός Τουριστικός οδηγός του Δήμου Πτολεμαΐδας και της επαρχίας Εορδαίας
Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών επισκέψεων στη Βέροια και Θεσσαλονίκη
Προτάσεις για συνέχιση του προγράμματος για την επόμενη σχολική χρονιά
Η ανάδειξη των πολιτιστικών υποδομών και δράσεων του Δήμου Πτολεμαΐδας, καθώς και της επαρχίας Εορδαίας, απασχολεί μόνιμα τη συντακτική ομάδα της σχολικής εφημερίδας και την τροφοδοτεί σταθερά με σχετικά άρθρα. Ωστόσο η σχολική εφημερίδα, εκτός από τις μόνιμες στήλες της, δημιουργεί κάθε χρόνο ένα αφιέρωμα με διαφορετικό θέμα.
Ιδέα
Εκπαίδευση ενός μοντέλου για την αναγνώριση γνωστών μνημείων της πόλης της Πτολεμαΐδας.
Σε πρώτο στάδιο έγινε χρήση της υπηρεσίας Teachable Machine της Google για τη δημιουργία ενός μοντέλου για την αναγνώριση γνωστών μνημείων. Δύο μαθητές ανέλαβαν να φωτογραφίσουν κατάλληλα γνωστά μνημεία της πόλης. Οι φωτογραφίες επεξεργάστηκαν ώστε να τηρούνται οι προδιαγραφές για την είσοδό τους στο Teachable Machine. Χωρίστηκαν σε κλάσεις και στη συνέχεια έγινε η εκπαίδευση του μοντέλου.
Έγιναν διάφορες δοκιμές έτσι ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα.
Το επόμενο βήμα ήταν να γίνει ενσωμάτωση στο μοντέλο, των metadata και προετοιμασία στη συνέχεια σε μια lite έκδοση για χρήση σε κινητές συσκευές.
Για την δημιουργία της εφαρμογής για κινητές συσκευές android τροποποιήθηκε το παράδειγμα : TensorFlow Lite Image Classification Demo.
Το μοντέλο που προέκυψε από το προηγούμενο βήμα (εκπαίδευση) ονομάστηκε “Ptolemaida”.
Με χρήση της κάμερας του κινητού γίνεται αναγνώριση του μνημείου με ένα ποσοστό επιτυχίας που είναι κριτήριο για το επόμενο βήμα. Αν το ποσοστό επιτυχίας αναγνώρισης είναι πάνω από 85% τότε κλειδώνει η ταυτότητα του μνημείου και πάμε στο επόμενο βήμα.
Το επόμενο βήμα είναι να προτείνεται στο χρήστη μια λίστα επιλογής πολυτροπικών στοιχείων που έχουν συνδεθεί με το αντικείμενο. Επιλέγοντας ο χρήστης κάποιο πολυτροπικό στοιχείο γίνεται εκκίνηση του κατάλληλου activity για την παρουσίαση περιεχομένου.
Για να είναι το περιεχόμενο δυναμικό και ανανεώσιμο, τα πολυτροπικά στοιχεία θα βρίσκονται σε κάποια περιοχή στο cloud. Μια μοναδική διεύθυνση (URI) θα οδηγεί μέσω webView στην προβολή περιεχομένου.
Παράδειγμα περιεχομένου είναι η μετατροπή μιας **στατικής εικόνας (Πέτρος Τότης)** σε **άγαλμα που με χρήση AI περιγράφει την ιστορία του .
Βρισκόμαστε στη φάση κατασκευής των πολυτροπικών στοιχείων που πρέπει να τεκμηριωθούν ιστορικά και να ελεγχθούν όσον αφορά το περιεχόμενο.