the_Greens_Έξυπνη πόλη_1ο Νηπιαγωγείο Λητής

the_Greens_Έξυπνη πόλη_1ο Νηπιαγωγείο Λητής

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Το έργο έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την πράσινη οικονομία και συγκεκριμένα την πράσινη μετακίνηση.

Για την επίτευξη του στόχου θα χρησιμοποιηθεί το ρομπότ Artie 3000 καθώς και η πλακέτα microbit με το πρόσθετο stop:bit για τη δημιουργία traffic light (φωτεινού σηματοδότη).

Συγκεκριμένα, η ομάδα the_Greens θα αναλάβει να δημιουργήσει μια “έξυπνη” πόλη, με “έξυπνα” φανάρια, “έξυπνους” πλοηγούς και “ευφυή” συστήματα μεταφοράς, τα οποία θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της πράσινης μετακίνησης, ώστε να καλλιεργηθεί στους μικρούς μαθητές η έννοια της πράσινης οικονομίας.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΥΛΙΚΑ

1 πλακέτα microbit (starter kit)

1 STOP:bit (traffic light)

1 εκπαιδευτικό ρομπότ Artie 3000

2 ρομπότ Edison

 1 Tablet Samsung Galaxy Tab A7 Lite

1 τηλεχειριστήριο

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Α’ ΦΑΣΗ – ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Αρχικά τέθηκε το θέμα της ζωής στην πόλη και των προβλημάτων που προκύπτουν από την διαβίωση, κίνηση και συνύπαρξη τόσο πολλών  κατοίκων στο περιβάλλον μιας πόλης.

Καταθέσαμε τις απόψεις μας για την πόλη που ονειρευόμαστε,

εντοπίσαμε το τεράστιο πρόβλημα που προκύπτει από την μετακίνηση χιλιάδων οχημάτων,

γνωρίσαμε την πράσινη μετακίνηση

και, έπειτα από αναζήτηση στο διαδίκτυο, μάθαμε για τις “έξυπνες” πόλεις!

Β’ ΦΑΣΗ – ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας “έξυπνη” πόλη και ξεκινήσαμε κατασκευάζοντας τη μακέτα της πόλης μας…

επιλέξαμε τα οχήματα που θα χρησιμοποιήσουμε…

και τα κατηγοριοποιήσαμε με τη βοήθεια της AI εφαρμογής Teachable machine σε δύο (2) ομάδες, σε αυτά που είναι φιλικά στο περιβάλλον και σε αυτά που του κάνουν κακό.

Συνδέσαμε στη συνέχεια την πλακέτα microbit με το πρόσθετο stop:bit και δημιουργήσαμε ένα φανάρι, το οποίο θα λειτουργήσει στη μακέτα μας ως “έξυπνο ” φανάρι και θα δίνει προτεραιότητα στα “πράσινα” και φιλικά στο περιβάλλον οχήματα αφήνοντας τα υπόλοιπα να περιμένουν.

Αφού κατασκευάσαμε το “έξυπνο” φανάρι μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και έναν “έξυπνο” πλοηγό, ένα GPS που θα μας δείχνει τη συντομότερη διαδρομή προς τον προορισμό μας, ώστε να μην καθυστερούμε, να μην δημιουργούμε μποτιλιαρίσματα και μολύνουμε τελικά το περιβάλλον.

Για το σκοπό αυτό αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τον Artie, το ρομποτάκι που ζωγραφίζει δίνοντάς του εντολές μέσω ενός tablet!

Θέσαμε τα σημεία εκκίνησης και άφιξης, βρήκαμε τη διαδρομή, την καταγράψαμε…

και προγραμματίσαμε τον Artie μέσω του tablet να την ακολουθήσει, ώστε να την χαράξει και να την ακολουθήσουν τα οχήματά μας.

Τοποθετήσαμε τα οχήματά μας πάνω στα ρομποτάκια Edison και τα θέσαμε σε κίνηση αξιοποιώντας:

την μπροστινή κίνηση μέσω τηλεχειριστηρίου στην περίπτωση του “έξυπνου” φαναριού

και την ακολουθία της μαύρης γραμμής στην περίπτωση του “έξυπνου” πλοηγού.

Και τώρα είμαστε έτοιμοι να σας δείξουμε πώς λειτουργεί η “έξυπνη” πόλη μας!

 

Γ’ ΦΑΣΗ – ΔΙΑΧΥΣΗ

Η διάδοση της πρότασής μας έγινε μέσω του ιστολογίου του σχολείου μας:

https://blogs.sch.gr/niplitis/2023/05/28/symmetochi-ston-5o-panellinio-diagonismo-anoichton-technologion-stin-ekpaideysi/

και μέσω της αποστολής μηνύματος στους γονείς.

Το αποθετήριο του έργου μας βρίσκεται στο:

https://github.com/1niplitis-inaction/the_Greens