EXCITING ABOUT RECYCLE
Όνομα ομάδας: Eco-pupils
Όνομα σχολείου: Σύμπραξη ομίλων τεχνητής νοημοσύνης (2ο Γυμνάσιο Φλώρινας, 3ο Γυμνάσιο Φλώρινας, Γυμνάσιο Βεύης Φλώρινας)
Τίτλος έργου: Excited about recycling
Διάρκεια υλοποίησης: Φεβρουάριος-Μάιος 2023
Στόχος του έργου:
- Ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα και ειδικότερα με την ανακύκλωση
- Χρήση της τεχνολογίας και ειδικότερα των δυνατοτήτων που προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη στον τομέα του περιβάλλοντος
- Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο σχετικά με το θέμα μας – ιστοεξερεύνηση
- Ορθή αξιολόγηση των πληροφοριών – καλλιέργεια κριτικής και αφαιρετικής σκέψης
- Ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικών δεξιοτήτων
- Καταμερισμός εργασιών
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλήματος
- Δημιουργία ψηφιακών κάδων για γυαλί, μέταλλο και χαρτί
Βήματα υλοποίησης του έργου
1ο βήμα: Δημιουργία ομάδων, ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το θέμα, ενεργοποίηση προϋπάρχουσας γνώσης
2ο βήμα: Συζήτηση σχετικά με την ανακύκλωση, τα οφέλη της, τη συμπεριφορά μας ως καταναλωτές και σε σχέση με τη διαχείριση των απορριμμάτων
3ο βήμα: Ιστοεξερεύνηση, αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με το θέμα μας
4ο βήμα: Ιδέες για συμμετοχή στο 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοικτών Τεχνολογιών – καταιγισμός ιδεών – οι μαθητές καταλήγουν στη δημιουργία ψηφιακών κάδων ανακύκλωσης ( virtual περιβάλλον), οι οποίοι αναγνωρίζουν το προϊόν και ανάλογα με το υλικό κατασκευής του προϊόντος ανοίγουν ή όχι. Θα δημιουργήσουμε κάδους για γυαλί, μέταλλο και χαρτί
5ο βήμα: Διερεύνηση δυνατοτήτων εφαρμογής Τεχνητής Νοημοσύνης κατά την υλοποίηση του έργου – οι μαθητές σε ομάδες επεξεργάζονται ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες για εντοπισμό της καταλληλότερης για το έργο μας πλατφόρμας
6ο βήμα: Οι μαθητές επιλέγουν για την υλοποίηση του έργου, την εκπαίδευση του μοντέλου (αναγνώριση εικόνας) να χρησιμοποιηθεί το ψηφιακό εργαλείο https://teachablemachine.withgoogle.com/
Και για τη δημιουργία κώδικα επιλέγουν το free online περιβάλλον προγραμματισμού https://playground.raise.mit.edu/create/
7ο βήμα: Από τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη, οι μαθητές επιλέγουν την αναγνώριση εικόνας και εκπαιδεύουν το μοντέλο να αναγνωρίζει προϊόντα από τα παραπάνω υλικά, τα οποία θα γίνονται δεκτά στον κατάλληλο κάδο. Σε περίπτωση που ο μαθητής/ καταναλωτής επιθυμεί να απορρίψει ένα προϊόν σε κάδο που δεν προορίζεται για το κατάλληλο υλικό, ο κάδος δεν ανοίγει, οπότε -ασκείται να απορρίπτει κάθε προϊόν ανάλογα με το υλικό κατασκευής του στον κάδο ανακύκλωσης για το οποίο προορίζεται.
8ο βήμα: Σταδιακή δημιουργία κώδικα – χρησιμοποιούμενα υλικά: αλουμίνιο, γυαλί, χαρτί
9ο βήμα: Ολοκλήρωση του έργου – δοκιμή λειτουργίας του από όλους τους συμμετέχοντες
ο κώδικας μαζί με την υλοποίηση