Το έργο Scratch που έφτιαξαν τα παιδιά είναι ένα παιχνίδι στο οποίο ο παίχτης συγκεντρώνει υλικά τα οποία μπορούν να συμμετέχουν σε μία διαδικασία κυκλικής οικονομίας.
Από τον συνδυασμό των συγκεκριμένων υλικών, στη συνέχεια, προσπαθεί να δημιουργήσει νέα αντικείμενα.
Εν προκειμένω συλλέγει αντικείμενα από ξύλο και τα ξαναχρησιμοποιεί για να φτιάξει ένα σπίτι και μαζεύει ρούχα που τα μεταποιεί και φτιάχνει ένα φόρεμα.
Το αποθετήριο βρίσκεται εδώ
Το βίντεο βρίσκεται εδώ
Στα πρώτα μαθήματα κάναμε μία παρουσίαση σχετικά με το τι είναι η κυκλική οικονομία. Συζητήσαμε διάφορες ιδέες και καταλήξαμε σε αυτή. Την ιδέα την εμπνευστήκαμε από ένα παιχνίδι που είδαμε στο youtube σε αυτόν τον σύνδεσμο και το συνδυάσαμε με τις δυνατότητές μας στο scratch και με την κυκλική οικονομία.
Τι μας δυσκόλεψε
1. Υπήρχε ένα bug στο οποίο ο χαρακτήρας στη 2η πίστα κουνιόταν πάνω κάτω. Διαπιστώσαμε ότι ένα μέρος του κώδικα, που το είχαμε περάσει δύο φορές από άλλο αντικείμενο και το είχαμε ξεχάσει, έμενε κρυμμένο πίσω από τον κύριο κώδικά μας. Το εντοπίσαμε μετά από πολύ δυσκολία και πολλές δοκιμές και το αφαιρέσαμε.
Τι θα κάναμε διαφορετικό αν είχαμε περισσότερο χρόνο
1. Θα θέλαμε να προσθέσουμε κι άλλες πίστες.
2. Όπως ζωγραφίσαμε το δικό μας κρεβάτι και σπίτι, θα μπορούσαμε να ζωγραφίσουμε και τα υπόλοιπα αντικείμενα και να προσθέσουμε καλύτερη λεπτομέρεια.
3. Το background που ήταν άσπρο θα μπορούσαμε να το ζωγραφίσουμε, όπως και να βελτιώσουμε τον χαρακτήρα του χτίστη/ράφτη και της τραγουδίστριας.
4. Θα μπορούσαμε να βάλουμε μία εισαγωγή στην αρχή του παιχνιδιού με οδηγίες για το παιχνίδι.
Συμμετέχοντες
Μαθητές (CoderDojo Ninjas)
Χάρης Γεωργίου (Δ Δημοτικού)
Γιώργος Αποστολάκης (Ε Δημοτικού)
Μανώλης Βολυράκης (ΣΤ Δημοτικού)
Αλέξανδρος Μοναστηριώτης (ΣΤ Δημοτικού)
Εκπαιδευτικοί
Μάνος Ζεάκης (Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος / CoderDojo Champion)